آرشیو مهر ماه 1401

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

رژیم مدیترانه ای چه کمکی به کاهش وزن می کند؟

۲۴ بازديد

رژیم مدیترانه ای یک روش برای لاغری و کاهش وزن است که از سال 1960 شروع به استفاده شد. افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند از راه های متفاوتی  برای کاهش وزن استفاده می کنند. افرادی که با توجه به محاسبه bmi متوجه میزان اضافه وزن شده اند می توانند از راه هایی همچون ورزش برای لاغری و یا انواع رژیم های لاغری سریع و رژیم های لاغری اصولی استفاده کنند. همچنین افرادی هم هستند که میزان اضافه وزن در آنها بیش از حد است و این بیماری تبدیل به چاقی مفرط شده است می توانند به سراغ عمل های لاغری بروند. عمل های لاغری انواع مختلفی دارند.

پر طرفدارترین عمل لاغری که امروزه استقبال زیادی از آن می شود عمل اسلیو معده است. اما گفتنی است که این عمل نیز همانند باقی عمل ها می تواند عوارضی داشته باشد. افرادی که از عوارض عمل اسلیو معده می ترسند بخاطر جلوگیری از پشیمئنی بعد از عمل می توانند از تجربیات افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنند.

رژیم لاغری مدیترانه ای

افرادی که ترجیه می دهند از روش های کم تهاجمی برای کاهش وزن استفاده کنند می توانند به سراغ رژیم های لاغری بروند. انواع رژیم های لاغری وجود دارد که رژیم مدیترانه ای جزو دسته رژیم های لاغری اصولی قرار دارد. همچنین باید بگوییم که این رژیم به غذاهای سنتی کشورهایی مثل ایتالیا و یونان بسیار شبیه است. اما شما می توانید از رژیم مدیترانه ای به سبک ایرانی نیز استفاده کنید. افرادی هستند که برای گرفتن نتیجه سریع تر از رژیم مدیترانه ای 30 روزه استفاده می کنند.

گفتنی است که این رژیم لاغری به جلوگیری از بیماری هایی همچون دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

اصول استفاده از رژیم مدیترانه ای

در رژیم لاغری مدیترانه ای می توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید:

  • سبزیجات، میوه ها، حبوبات
  • سیب زمینی، غلات سبوس دار، نان
  • انواع ادویه ها، ماهی، غذاهای دریایی
  • روغن زیتون اصل، مرغ و تخم مرغ
  • لبنیات، پنیر و ماست

منبع: https://www.dritm.ir/

چگونه با رژیم نوم لاغر شویم؟

۲۹ بازديد

افراد زیادی هستند که امروزه به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. دغدغه این افراد پیدا کردن بهترین روش لاغری است. برای لاغری و کاهش وزن راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه آنها را نام می بریم اما باید بگوییم که در این مقاله از دکتر آیتم قصد داریم درمورد رژیم لاغری نوم صحبت کنیم.

انواع مختلف روش های لاغری

برای لاغری و کاهش وزن راه های زیادی وجود دارد از جمله:

ورزش: یکی از مواردی که به افراد در کاهش وزن کمک بسزایی می کند استفاده از ورزش برای لاغری است.

رژیم لاغری سریع: رژیم های لاغری انواع مختلفی دارد اما با توجه به گفته های متخصصان تغذیه، رژیم های لاغری سریع به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یکی از انواع رژیم های لاغری سریع، رژیم آب درمانی است.

رژیم لاغری اصولی: یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری استفاده از رژیم های اصولی است که رژیم لاغری نوم و رژیم مدیترانه ای از جمله این رژیم ها هستند.

عمل های لاغری: افرادی که با استفاده از روش های لاغری قبل موفق به کاهش وزن نمی شوند به سراغ عمل های لاغری می رونهد. پس از محاسبه bmi توسط پزشک می توانند از انواع عمل لاغری که معروف ترین آن ها عمل اسلیو معده است استفاده کنند.

رژیم لاغری نوم

رژیم غذایی نوم یکی از انواع رژیم های مناسب برای افراد است که به کمک آن می توانید به تناسب اندام دست یابید. رژیم غذایی نووم از آن دسته رژیم های غذایی است که بسیار می تواند برای افراد جالب و تاثیر گذار باشد. رژیم نووم یا Noom از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۸ به سرعت رشد کرده و به یکی از رژیم های غذایی بیشترین جست و جو  تبدیل شده است. طبق گفته Noom، افرادی که از برنامه خود استفاده می کنند و یک سبک زندگی سالم را در پیش می گیرند می توانند انتظار داشته باشند که هفته ای ۱ تا ۲ پوند (۱/۵ کیلوگرم) وزن کم کنند.

گروه های غذایی Noom

این غذاهای کم کالری هستند و بیشترین غلظت مواد مغذی را در خود دارند، باید همان چیزی باشند که بیشتر از همه می خورید.

سبزیجات دلچسب: سیب زمینی شیرین، اسفناج، کلم بروکلی

میوه ها: سیب، توت فرنگی، بلوبری

نوشیدنی ها: چای و قهوه شیرین نشده

منبع: https://www.dritm.ir/

لاغری سریع در 3 روز

۲۸ بازديد

رژیم سه روزه لاغری یکی از روش هایی است که افراد از آن برای کاهش وزن سریع استفاده می کنند. این رژیم لاغری اسامی زیادی از جمله رژیم سه روزه آمریکایی، رژیم سه روزه ارتشی و ... دارد. این روش لاغری به فرادی توصیه می شود که بر اساس محاسبه bmi متوجه شده اند که اضافه وزن شدیدی ندارد و قصد کاهش وزن سریع را دارند. باید بگوییم که رژیم های لاغری به 2 دسته کلی رژیم لاغری سریع و رژیم لاغری اصولی تقسیم می شوند. رژیم سه روزه جزو رژیم های لاغری سریع است که این گونه از رژیم ها توسط پزشکان توصیه نمی شود. برای مثال سرعت برگشت وزن در رژیم سه روزه ارتشی به همان نسبت سرعت کاهش وزن، زیاد است.

رژیم سه روزه لاغری

همانطور که از اسمش نیز پیداست مدت زمان این رژیم 3 روز است و در این مدت زمان کم وزنی حدود 4/5 کیلو گرم را کاهش بدهند. البته باید بگوییم که رژیم لاغری سه روزه یک برنامه غذایی 3 روزه با 4 روز تعطیلی است.

افراد می توانند این رژیم را با چرخه های هفتگی تکرار کنند. شما با استفاده از یک رژیم کالری شماری می توانید میزان کالری دریافتی روزانه خود را محاسبه کنید. برای مثال میزان کالری مصرفی روزانه در رژیم سه روزه ارتشی تقریبا  1100 تا 1400 است.

انواع رژیم های لاغری

همانطور که گفتیم رژیم های لاغری متعددی وجود دارد. برخی از این رژیم ها سریع و برخی دیگر نیز یک روش لاغری سالم را ارائه می دهد.  در ادامه با برخی از رژیم های لاغری معروف آشنا می شوید. اما باید بگوییم که رژیم مدیترانه ای یک رژیم اصولی به شمار می رود.

رژیم لاغری یک ماهه

رژیم لاغری یک ماهه به شما یک برنامه غذایی ارائه می دهد که در طول 1 ماه می توانید بین 5 الی 10 کیلو کاهش وزن داشته باشید. در این رژیم لاغری انواع چربی های حذف شده و به جای آن پروتئین ها جایگزین می شوند. همچنین شما می توانید از برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان استفاده کنید.

رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا رژیم روزه خواری یک استراتژی کاهش وزن است که به کمک آن افراد می توانند کاهش وزن داشته باشند. این رژیم بدین صورت است که شما تصمیم می گیرید که فقط در 8 ساعت از روز غذا بخورید و پس از آن به شکل روزه داری هیچ مواد غذایی ای را مصرف نکنید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 

رژیم شیردهی برای مادران

۳۱ بازديد

رژیم شیردهی برای بانوانی مورد استفاده قرار می گیرد که به تازگی مادر شده اند و نگران میزان اضافه وزن خود هستند. شما هم اگر به دنبال یک رژیم لاغری در دوران شیردهی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

مهم ترین نقش در تغذیه هر کودکی را مادر بر عهده دارد. هر مادر در دوران بارداری حداکثر 12 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کند. به همین دلیل اکثر بانوان پس از بارداری به دنبال یک رژیم شیردهی می روند تا بتوانند به وزن ابتدایی خود قبل از بارداری برگردند.

همچنین گفتنی است که تغذیه کودک در دوران نوزادی بسیار مهم است بنابراین مهم است که مادر از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کند. با به کار گیری بهترین روش لاغری می توانند کاهش وزن داشته و لاغر شوند.

چقدر پس از زایمان می توانیم رژیم را شروع کنیم؟

رسیدن به تناسب اندام پس از زایمان بسیار سخت است زیرا برنامه و روتین معمول مادر پس از زایمان به خاطر اضافه شدن یک عضو جدید، تغییر می کند. پس از مدتی حتی برای کاهش وزن می توانید از بهترین ورزش برای لاغری نیز استفاده کنید.  به همین دلیل به مادر باید فرصت داد تا به برنامه جدید زندگی خود عادت کند. پس از آن می تواند به مرور از انواع غذاهای کم کالری استفاده کند. همچنین می تواند لیست غذاهای سیرکننده را در برنامه غذایی خود جای دهد و نم نم به سراغ رژیم شیردهی برود.

اگر بر اساس یک رژیم کالری شماری از همان ابدا پس از زایمان میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهند؛ این امر می تواند بر تغذیه نوزاد آن ها تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل نیاز است که از مواد غذایی خوب و مقوی استفاده کنند.

چگونه رژیم شیردهی خود را حفظ کنیم؟

برای اینکه بتوانید رژیم خود را رعایت کنید باید واقع گرا باشید. یعنی با یک الی دو روز رژیم گرفتن انتظار کاهش وزن شدید نداشته باشید. همچنین نباید با محاسبه BMI از خود ناامید شوید. زیرا به مرور می توانید به وزن خود باز گردید. استرس و فشارهای عصبی می تواند شما را به سمت پرخوری عصبی سوق دهد. از این عوامل بپرهیزید.

منبع: https://www.dritm.ir/

رژیم غذایی بعد از اسلیو معده چقدر مهم است؟

۲۲ بازديد

رژیم غذایی بعد از عمل جراحی اسلیو معده یکی از عوامل مهمی است که در اثر گذاری عمل شما تاثیر دارد. در ادامه با دکتر آیتم همراه باشید تا با عمل اسلیو معده و موارد مرتبط با آن آشنا شوید.

عمل لاغری

افرادی که دارای اضافه وزن و مبتلا به چاقی مفرط هستند اغلب به دنبال راهی آسان برای کاهش وزن هستند. برای کاهش وزن می توان از راه های متفاوتی استفاده کرد:

 

رفتن به سراغ عمل های لاغری آخرین قدم پیشنهادی برای کاهش وزن است. انجام عمل لاغری باید تحت نظر پزشک و با توصیه او انجام شود.

انواع عمل لاغری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی عمل های جراحی لاغری متفاوتی شناخته شده است اما ما قصد داریم شما را با عمل اسلیو معده و عمل لاغری ساسی بای پس معده آشنا کنیم.

عمل اسلیو معده

عمل لاغری اسلیو معده یکی از مهم ترین جراحی‌های کاهش وزن و عمل لاغری است که برای افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند (BMI بالای ۴۰ دارند) فوق‌العاده عمل می‌کند. شما با محاسبه شاخص توده بدنی می توانید پی ببرید که چقدر اضافه وزن دارید. همچنین باید بدانید نیازمند است که برخی موارد را رعایت کنید همانند رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده.

رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو بصورت زیر است

مرحله اول(۱۰ روز اول) : غذاهای مایع در دمای اتاق ماشمل دو لیتر آب ، و یک و نیم لیتر مایعات دیگر شامل آب گوشت و آب مرغ صاف شده بدون چربی، شیر و دوغ و ماست کم چرب و همچنین سوپ صاف شده.

مرحله دوم(۱۰ روز دوم) : غذاهایی با قوام خمیری صاف و یا مایع غلیظ. غذاهای پوره که حاوی هیچ قطعه مجزا نباشد. این رژیم تحت نظر متخصص تغذیه تجویز میشود.

مرحله سوم(۱۰ روز سوم) : غذاهای رقیق و غذاهایی که به راحتی جویده میشوند مثل گوشت چرخ کرده یا گوشت با تکه های بسیار ریز،سبزی پخته شده و میوه پخته (کمپوت خانگی).

سخن آخر

افرادی هم هستند که از انجام عمل اسلیو معده ترس و هراش دارند. برای اینکه با این عمل بیشتر آشنا شوید می توانید از تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند کمک بگیرید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

آیا با عوارض اسلیو معده آشنا هستید؟

۳۱ بازديد

در دنیای امروز افراد زیادی به دلیل سبک زندگی غلط و پرخوری های عصبی دچار چاقی و اضافه وزن شده اند. اینگونه افراد به طور پیوسته به دنبال راهی برای کاهش وزن و لاغری هستند. برای کاهش وزن راه های متفاوتی وجود دارد و افراد به دنبال بهترین روش لاغری هستند. اما سریع ترین روشی که امروزه افراد زیادی به دنبال آن هستند عمل اسلیو معده است.

روش های لاغری سریع

راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. از جمله رژیم های لاغری. یکی از انواع رژیم های لاغری که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است ، رژیم غذایی کاهش وزن در یک ماه.

اما افرادی هستند که به چاقی مفرط مبتلا شده اند. متخصص تغذیه با محاسبه bmi تشخیص می دهد که این افراد آیا کاندید مناسبی برای عمل های لاغری هستند یا خیر.

اگر شاخص توده بدنی شما بیشتر از 30 باشد، شما می توانید از انواع عمل های لاغری استفاده کنید.

عمل های لاغری

معروف ترین عمل لاغری که اخیرا افراد زیادی به دنبال آن می روند، عمل اسلیو معده است. اما باید در نظر داشتهباشید که عمل اسلیو معده نیز همانند سایر عمل های جراحی دارای برخی عوارض است. افرادی وجود دارند که از عوارض اسلیو معده می ترسند.

برای کاهش این عوارض می توانید از رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو استفاده کنید.

احتمال ایجاد پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده در این افراد زیاد است. بنابر این به این گونه از افراد توصیه می شود تا از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنند.

رژیم های غذایی

اگر فردی به هر دلیلی نتوانست به سراغ عمل های لاغری برود باید توجه داشته باشد که به کمک رژیم های لاغری می تواند به وزن دلخواه خود برسد. رژیم های متفاوتی وجود دارد که آنها به دو دسته عمومی تقسیم می شوند.

رژیم های لاغری سریع به این صورت هستند که در مدت زمان کوتاهی شما را به وزن دلخواهتان می رساندد اما برای بدن می توانند مضر باشند و البته سرعت بازگشت وزن نیز بسیار سریع است. رژیم شوک سه روزه از جمله این رژیم های لاغری است.

اما باید بگوییم که متخصصین تغذیه توصیه می کنند که از رژیم های لاغری اصولی برای کاهش وزن استفاده کنید. زیرا در این رژیم ها با استفاده از غذاهای کم کالری باعث می شوند که شما کاهش وزن داشته باشید. رژیم مدیترانه ای از جمله این رژیم های لاغری است.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

نکات مهم درباره عمل اسلیو معده

۳۰ بازديد

امروزه تعداد افرادی که به چاقی و اضافه وزن مفرط مبتلا هستند افزایش پیدا کرده است. این امر تبدیل به یک معضل شده است که این امر موجب این است که افراد به دنبال پیدا کردن روشی برای لاغری و کاهش وزن بروند.

یکی از روش های سریع برای کاهش وزن رفتن به دنبال همل های لاغری است. معروف ترین عمل لاغری، عمل اسلیو معده نام دارد. اما شایعاتی درباره عمل اسلیو معده وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

با انجام عمل اسلیو جان شما در خطر است

انجام انواع عمل های حراحی می تواند خطرات زیادی در پی داشته باشد که عمل اسلیو معده از این امر مستثنی نیست. اما اگر بخواهیم عمل اسلیو معده را با دیگر عمل های لاغری مقایسه کنیم باید بگوییم که عمل اسلیو معده در مقایسه با بالون معده و .. ایمن تر و کم تهاجمی تر است.

عمل اسلیو معده باعث لاغری نمی شود

افرادی که برای لاغری و کاهش وزن به پزشک متخثث و متخصصان تغذیه مراجعه می کنند ابتدا باید از روش هایی همانند رژیم های لاغری و یا ورزش های لاغری استفاده کنند. در صورت نتیجه نگرفتن از این روش ها با توجه به شاخص توده بدنی و توصیه پزشک می توانند به سراغ عمل های لاغری نیز بروند.

زخم های پس از عمل اسلیو معده از بین نمی روند

در قدیم برای انجام عمل های جراحی پزشک و. جراح مجبور می شد تا زخم های عمیق بر روی پوست ایجاد کند اما امروزه با استفاده از روش لاپاراسکوپی تنها چند برش کوچک بر روی پوست بیمار ایجاد می شود. در نهایت باید بگوییم که این روش از جراحی لاغری درد کمتر، بهبودی سریعتر، جای زخم و خونریزی کمتر به همراه دارد و طبیعتا عوارض آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.

ناهنجاری های خفیف را چگونه درمان کنیم؟

۲۸ بازديد

یکی از سوالات پر تکرار که از متخصصان ارتودنسی پرسیده می شود این است که اگر دندان های ما دچار ناهنجاری های خفیف است، از ارتودنسی دندان استفاده کنیم بهتر است و یا به سراغ لمینت دندان برویم؟

برای پاسخ به این سوال باید چند عامل و شرایط را در نظر بگیرید. میزان و شدت ناهنجاری، میزان بودجه شما برای درمان و صلاحدید پزشکی توسط متخصص ارتودنسی جزو مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

در ادامه با این روش ها بیشتر آشنا می شوید.

درمان ناهنجاری ها با ارتودنسی دندان

گفتنی است که از ارتودنسی دندان برای درمان ناهنچاری های دندان و مرتب کردن آن ها استفاده می شود. طول درمان توسط ارتودنسی دندان به شرایط زیادی بستگی دارد اما به طور معمول بین 1 الی 3 سال طول می کشد.

درمان ناهنجاری ها با لمینت دندان

افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند باید بدانند که ونیرهای لمینت دندان، پوسته ای نازکی هستند که به سطح جلویی دندان ها چسبیده می شوند. از این لمینت های دندانی برای رفع مشکلات زیر استفاده می شود.

  • دندان های پوسیده، ترک خورده یا شکسته؛
  • دندان هایی که نامرتبی جزئی دارند؛
  • درمان فاصله بین دندانی؛
  • سفید کردن دندان ها؛
  • اصلاح کوتاهی و بلندی دندان ها؛
  • اصلاح بدشکلی لبه های دندان؛

گفتنی است که هزینه لمینت دندان از هزینه ارتودنسی کمتر است.

محدودیت های درمان ارتودنسی دندان چیست؟

در واقع بزرگ ترین نقطه ضعف درمان های ارتودنسی بازه درمانی طولانی و نیز مراقبت های طولانی مدت است. البته در صورت استفاده از ارتودنسی نامرئی طول درمان به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند و نیاز به مراقبت های خاصی اعم از رژیم غذایی و … ندارید.

مزایای لمینت دندان

لمینت دندان بطور همزمان، هم ناهنجاری های جزئی دندانی را درمان می کند و هم باعث تغییر رنگ دندان ها و سفید شدن آنها می شود

صاف کردن دندان ها

۲۵ بازديد

افرادی که بخاطر ظاهر نامناسب ارتودنسی و سیم کشی های دندان به سراغ ندرمان ناهنجاری ها نمی روند می توانند از یک روش دیگر استفاده کنند. این افراد با استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین می توانند ناهنجاری های دندانی خود را درمان کنند بدون اینکه به سراغ سیم کشی های دندانی بروند.

ارتودنسی اینویزیلاین

یکی از روش های درمان ارتودنسی دندان که اخیرا ابداع شده است، ارتودنسی نامرئی و یا همان ارتودنسی اینویزیلاین است. در این روش با استفاده از بریس های متحرک شفاف قادر به ناهنجاری های دهان و دندان هستند. اینویزیلاین یا الاینرها به طوری است که با استفاده از یک نوع نرم افزار سه بعدی پیشرفته، تعدادی بریس ساخته می شود که هر کدام از آنها طوری طراحی شده اند که بتوانند دندان ها را به مرور و با دقت حرکت دهند.

این بریس ها که شبیه قاب های سفید کننده دندان هستند، نامرئی می باشند و از نوعی پلاستیک ساخته شده اند که تنها برای درمان ارتودنسی طراحی شده اند.

مزایای ارتودنسی نامرئی

امروزه بهترین روش درمان ارتودنسی به گفته متخصصان ارتودنسی در جهان استفاده از ازتودنسی نامرئی و یا همان ارتودنسی اینویزیلاین است. همچنین دلیل های بیشتری برای استفاده از ارتودنسی نامرئی وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را نام می بریم.

  • قابلیت درمان اکثر ناهنجاری ها را دارد.
  • از دید بقیه پنهان است
  • نیاز به رژیم غذایی خاص ندارد
  • تمیز کردن الاینرهای شفاف بسیار آسان است
  • مسواک زدن با آنها راحت تر است
  • طول دوره درمان کاهش می یابد
  • برای بانوان باردار بسیار کارآمد است.

بلیچینگ دندان و ارتودنسی نامرئی

افرادی که از ارتودنسی نامرئی و یا اینویزیلاین استفاده می کنند به راحتی می توانند برای بلیچینگ دندان هم اقدام کنند. بلیچینگ دندان در مطب به این شکل است که دندانپزشک به کمک نورهای خاص عملیات سفیدسازی دندان ها را انجام می دهد.

قالب های ارتودنسی نامرئی شما که هزینه ای حدود 2 میلیون توان برای هر فک است، می تواند برای بلیچینگ دندان خانه ای نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

 

از ارتودنسی دندان خود مراقبت کنید.

۲۱ بازديد

اهمیت مراقبت از دندان ها و رعایت بداشت دهان و دندان در هنگامی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنید، دو برار  می شود. البته باید بگوییم که فرقی نمی کند از کدام روش ارتودنسی استفاده می کنید. فلزی و یا نامرئی. متخصص ارتودنسی در کرج به شما توصیه می کند که برای مراقبت از ارتودنسی و براکت های خود از روش های زیر استفاده کنید.

نکات مهم در مراقبت از ارتودنسی دندان

برای مراقبت از دنهدان هایتان لزومی ندارد که حتما ارتودنسی داشته باشید. در هر زمان و مکانی و در هر شرایطی باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. برای این امر می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

مراجعه مرتب به متخصص ارتودنسی

اگر در حین درمان ارتودنسی دندان هستید باید توجه داشته باشید که مراجعه مرتب به متخصص ارتودنسی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. پس از هر بار مراجعه به متخصص ارتودنسی در کرج، متخصص بریس و براکت های دندانی شما را سفت می کند.

زمان مسواک زدن به دندان ها

به طور عادی روزانه دوبار بایددندان های خودتان را مسواک بزنید. اما باید بگوییم که در زمان ارتودنسی دندان مجبور هستید پس از هر وعده غذایی دندان هایتان را مسواک بزنید. این امر موجب می شود که پس از درمان ارتودنسی دندان هایی صاف و درخشان داشته باشید.

مصرف برخی مواد غذایی ممنوع است

متخصصان ارتودنسی به شما توصیه می کنند که در زمانی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنید، از مصرف برخی مواد غذایی همچون مواد غذایی سفت، سخت، برشته و چسبناک خودداری کنید.

همچنین اگر عادت به خوردن ناخن، ته خودکار و ... دارید حتما باید این عادات غلط را ترک کنید. این مواد غذایی و عادات غلط باعث شکستن و تغییر حالت دستگاه ارتودنسی شما می شود.

همچنین به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و همچنین تغییر رنگ دندان ها توصیه می شود که از مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید.