آرشیو خرداد ماه 1402

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

آزمایش های قبل از عمل جراحی لاغری کدام اند؟

۲۲ بازديد

بیماران باید قبل از انجام  عمل لاغری حتما تعدادی آزمایش و تست را پشت سر بگذارند. برخی از مهمترین تست ها در ادامه آورده شده است. دقت کنید که برخی از این تست ها ضروری هستند. اما برخی دیگر یا برای احتیاط درخواست می شوند یا تنها در برخی عمل ها درخواست می شوند (چون روش های جراحی متفاوتند برای مثال ما عمل اسلیو معده ، بای پس معده یا ساسی بای پس معده و … داریم).

برخی از مهمترین تست ها و آزمایش قبل از عمل لاغری عبارتند از:

  • سونوگرافی شکم و لگن
  • آندوسکوپی مری معده و دئودنوم یا دوازدهه
  • سونوگرافی شکمی
  • اشعه ایکس قفسه سینه یا چست ایکس ری
  • کولونوسکوپی
  • اکوکاردیوگرام
  • الکتروکاردیوگرام (EKG)
  • سیگموئیدوسکوپی
  • ماموگرافی (برای برخی از بانوان)
  • سونوگرافی لگن
  • آزمایش عملکرد ریوی
  • تست استرس

آزمایشات مشخص و اساسی قبل از جراحی لاغری که توسط جراح لاغری مطرح می شوند شامل:

  • شمارش پلاکت های خون
  • آزمایش ادرار
  • آزمایش پانل خون(chemistry panel: مجموعه ای از چندین آزمایش کامل خون) که حدود ۲۰ ماده شیمیایی درون خون را نشان می دهد.

هدف از این آزمایشات چیست؟

  • قبل از جراحی لاغری لازم است که یک ارزیابی دقیق و کلی از سلامت بیمار انجام شود.
  • بهترین راه برای جلوگیری از عوارض احتمالی جراحی، یافتن عامل آن پیش از عمل است
  • اطلاع از عملکرد مناسب تیروئید بیمار بسیار مهم است
  • زیرا کم کاری غده تیروئید پس از عمل جراحی می تواند منجر به مرگ بیمار شود.
  • اگر دیابتی هستید باید قند خونتان را کنترل کنید.
  • به علت اینکه قند می تواند فشار قلب را بالا ببرد قلبتان نیز تماما ارزیابی می شود.

این آزمایشات مشخص می کند که بیمار دچار نقص عملکرد کبدی، مشکلات تنفسی، وجود مایعات بیش از حد در بافت ها، اختلال در نمک و مواد معدنی مایعات بدن و یا سطح غیر طبیعی چربی خون هست یا خیر.

آیا جراحی لاغری برای من مناسب است؟

همه ی افراد چاق نمی توانند کاندید خوبی برای جراحی لاغری باشند و باید فاکتور های لازم را داشته باشند.کاندید مناسب برای جراحی لاغری باید هم به اندازه ای سالم باشد که بتواند زیر تیغ جراحی دوام آورد

و در عین حال آنقدر چاق باشد که جراحی برای او ضروری باشد.نه تنها آمادگی جسمانی برای انجامجراحی لاغری اهمیت دارد بلکه آمادگی روحی و روانی نیز برای تحمل تغییرات ظاهری و رویه زندگی و غیره نیاز است.  با اینکه پاسخ نهایی سوال (( آیا جراحی لاغری برای من مناسب است؟)) را جراح لاغری پس از انجام ارزیابی هاو آزمایشات مختلف به بیمار می دهد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

 

اهمیت جراحی لاغری توسط بهترین متخصص لاغری

۲۴ بازديد

یکی از اصلی ترین پرسش های بیماران در زمان تصمیم گیری برای انجام جراحی چاقی آن است که کدام یک از انواع جراحی برای ایشان مناسب تر است.

اغلب تصور می‌کنند که تنها راه برای لاغری، رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی است. با وجود اینکه ابتدا به افراد چاق چنین روش‌هایی توصیه می‌شود؛ اما موثرترین راهکار، انجام جراحی لاغری توسط متخصص جراحی لاغری است.

اهمیت جراحی لاغری توسط بهترین متخصص لاغری

اغلب تصور می‌کنند که تنها راه برای لاغری، رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی است. با وجود اینکه ابتدا به افراد چاق چنین روش‌هایی توصیه می‌شود؛ اما موثرترین راهکار، انجام جراحی لاغری توسط متخصص جراحی لاغری است.

نکته مهمی که در این باره وجود دارد، تنها زمانی شاهد نتایج رضایت بخش از جراحی خود هستید که عمل خود را به دست فردی با مهارت و متخصص بسپارید.

اگر برای انتخاب پزشک تحقیقات لازم را انجام دهید هرگونه خطرات احتمالی به حداقل می‌رسد و نتایج خوبی از لاغری شاهد خواهید بود.

بیش تر بدانید: آیا با روش های جلوگیری از واریکوسل آشنایی دارید؟

منظور از جراحی لاغری چیست؟

جراحی لاغری همانطور که از نامش مشخص است برای کاهش وزن افراد با شاخص توده بدنی با همان BMI بالا انجام می‌گیرد. همچنین این عمل به عنوان جراحی متابولیک نیز شناخته می‌شود.

همچنین به دنبال این عمل جراحی، بسیاری بیماری‌های ناشی از چاقی مانند فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیابت و سایر بیماری‌ها درمان می‌شود.

این عوارض نه تنها کیفیت زندگی هر فردی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه منجر به کاهش طول عمر بیماران می‌شود. در نتیجه انجام این جراحی می‌تواند مزیت‌های زیادی به همراه داشته باشد.

بسته به شرایط بیمار پزشک تصمیم می‌گیرد که چه نوع جراحی لاغری برای بیمار مناسب است. چند مورد از انواع جراحی لاغری می‌توان به اسلیو معده، بای پس معده و ساسی بای پس معده... اشاره کرد.

نحوه انتخاب بهترین متخصص جراحی لاغری

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم انتخاب پزشک بسیار مهم است. در ادامه نکاتی که برای شما گفتیم که به انتخاب پزشک جراح لاغری خوب کمک می‌کند:

  • از تخصص پزشک اطمینان داشته باشید
  • تجربه پزشک را در نظر بگیرید
  • نتایج عمل بیماران را بررسی کنید
  • تحقیقات لازم را در بیمارستانی که قصد جراحی را دارید، انجام دهید
  • پشتیبانی کافی در هر مرحله از پروسه درمانی داشته باشند

بیش تر بدانید: آیا می دانید سنگ شکن کلیه چیست؟

آیا جراحی لاغری، عمل ایمنی است؟

آمارها نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته که بسیاری از افراد عمل جراحی لاغری را انجام داده‌اند، دچار مشکلی نشده‌اند و کاملا عملی ایمن است.

در طی 20 سال گذشته بسیاری از تکنیک‌های جراحی پیشرفته شده است و همیشه از ایمن‌ترین روش‌ها برای جراحی انجام می‌گیرد.

به طور مثال در طول جراحی لاغری مانند اسلیو معده، شکم کاملا باز نمی‌شود و عمل به صورت بسته یعنی به روش لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

سیر تا پیاز رژیم کتوژنیک

۲۰ بازديد

رژیم کتوژنیک یکی از مورد توجه‌ترین رژیم های غذایی در سراسر جهان است که برای کاهش وزن سریع و بهبود سلامت جسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالعات گزارش نموده‌اند پیروی از رژیم کتوژنیک که یک رژیم حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالا است، می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک نموده و حتی در بهبود برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و اختلال عصبی مؤثر است.

در ادامه، ابعاد مختلف رژیم غذایی کتوژنیک توضیح داده خواهد شد و چند نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک نیز ارائه می‌شود.

بیش تر بدانید: ارتباط رژیم کتوژنیک و درمان کبد چرب چگونه است؟

رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم، و پروتئین متوسط و کافی است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اساس رژیم کتوژنیک این است که فرد کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست آورده و کربوهیدرات کم‌تری را دریافت نماید.

در این نوع رژیم، بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینی‌ها و نان سفید از برنامه غذایی فرد حذف می‌گردد.

عوارض رژیم کتوژنیک را باید جدی بگیریید.

در صورتی که دستورالعمل‌های این رژیم در برنامه غذایی فرد رعایت شود، طولی نخواهد کشید که به هدف خود برسید و از نتایج به دست آمده نهایت رضایت را خواهد داشت.

در رژیم غذایی کتوژنیک، سوزاندن چربی‌های اضافی و انباشته بدون این که شخص احساس گرسنگی کند، انجام می‌شود.

در صورت انتخاب برنامه غذایی رژیم کتوژنیک، باید مصرف کربوهیدرات به کم‌تر از ۵۰ گرم در روز کاهش یافته، چربی ها جایگزین کربوهیدرات حذف شده گشته و حدود ۷۵ درصد کالری دریافتی از چربی‌ها تأمین شود.

انواع رژیم کتوژنیک

  • رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD):
  • رژیم غذایی کتوژنیک چرخه‌ای یا سیکلیک (CKD):
  • رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD):
  • رژیم غذایی کتوژنیک حاوی پروتئین بالا:

اثر رژیم کتوژنیک در بهبود برخی بیماری ها

دیابت و رژیم کتوژنیک

به نظر می رسد رژیم های غذایی کم کربوهیدرات به پایین نگه داشتن قند خون بیشتر از سایر رژیم ها کمک می کنند. اما وقتی بدن برای تولید انرژی چربی می سوزاند، ترکیباتی به نام کتون تولید می شود.

اگر به دیابت، به ویژه دیابت نوع ۱ مبتلا هستید، بسیاری از کتون های موجود در خون شما را بیمار می کند. بنابراین، بسیار مهم است که با پزشک تان در مورد هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود صحبت کنید. در نتیجه باید بگوییم که رژیم کتوژنیک برای دیابت نوع 2 خوب است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک و رژیم کتوژنیک

این اختلال زمانی رخ می دهد که تخمدان های زن از آن چه باید باشد، بزرگتر می شوند و کیست های کوچک پر از مایع در اطراف تخم ها شکل می گیرند. مقادیر بالای انسولین می تواند باعث ایجاد آن شود. بنابراین، رژیم های غذایی کتوژنیک، که سطح انسولین را تنظیم می کنند، ممکن است در کنار سایر تغییرات سبک زندگی مانند ورزش و کاهش وزن به درمان این عارضه کمک کند.

منبع: https://www.dritm.ir/

درمان کم خونی با رژیم غذایی

۱۸ بازديد

زمانی که یک نفر دچار کم خونی می شود یعنی میزان سلول های قرمز خون فرد در مقایسه با شرایط عادی و معمولی است. البته این شرایط می تواند به معنی هموگلوبین کمتر از حالت عادی در هر یک از سلول های قرمز خون نیز می باشد. برای راه های درمان کم خونی با غذا در ادامه با ما همراه باشید.

توصیه های تغذیه ای در رژیم غذایی این بیماران عبارتند از:

  • در برنامه غذایی خود از غلات ، حبوبات جوانه زده و حتی الامکان گوشت و سایر منابع غذایی حاوی آهن استفاده کنند. مصرف غلات و حبوبات جوانه زده باعث افزایش جذب آهن به میزان حداقل دو برابر می شود. – از انواع مغزها مثل پسته ، بادام ، گردو و فندق که منابع خوب آهن هستند به عنوان میان وعده استفاده کنند.
  • همراه با غذا سالاد ،مثل گوجه فرنگی ، کاهو ،کلم ، فلفل سبز دلمه ای و یا سبزی های تازه (سبزی خوردن) و بعد از غذا از انواع میوه ها به خصوص مرکبات که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنند. ویتامین C جذب آهن مواد غذایی گیاهی را افزایش می دهد.
  • با اضافه کردن مقدار کمی گوش به غذاهای گیاهی (مثل سویا) جذب آهن آن را افزایش دهند.
  • از نوشیدن چای ، قهوه و دم کرده های گیاهی یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا خودداری کنند.
  • از نانی که از خمیر ورآمده تهیه شده استفاده و از مصرف نان تهیه شده با جوش شیرین خودداری کنند زیرا مصرف مداوم جوش شیرین از طریق ممانعت از جذب آهن سبب ایجاد کم خونی فقر آهن می شود

 

انواع رژیم غذایی برای بیماری

بله رژیم دش به طور اختصاصی برای کاهش فشار خون طراحی شده است. برنامه غذایی رژیم DASH حاوی انواع میوه ها و سبزیجات است و این رژیم توصیه به کاهش مصرف مواد قندی، نمک و چربی های مضر دارد

فشار خون بالا یک معضل همه گیر در جوامع مختلف است و در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند و روز به روز این تعداد رو به افزایش است. طبق آمار ارائه شده فشار خون بالا طی 4 دهه گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است که این یک نگرانی جدی برای سلامت جوامع است؛ زیرا فشار خون بالا رابطه مستقیمی با بیماری های خطرناکی مثل نارسایی کلیه، بیماری های قلبی و سکته دارد.

درمان زخم معده یکی از بیماری های شایع گوارشی است که در اثر آسیب دیدن لایه مخاطی که نقش حفاظت از معده را دارد، بروز پیدا می کند.

https://www.dritm.ir/

 

حلقه معده برای لاغری

۱۰ بازديد

حلقه معده یک درمان جراحی برای چاقی محسوب می شود. این نوع مداخلات به عنوان جراحی لاغری نیز شناخته می شوند. این روال معده را کوچک تر کرده و باعث می شود فرد با خوردن غذای کمتر احساس سیری پیدا کند. انجمن متابولیک و جراحی لاغری آمریکا (ASMBS) تخمین می زند که حدود 216000 عمل کوچک کردن معده  و جراحی لاغری در سال 2016 در آمریکا انجام پذیرفته است. از این مقدار، 3.4 درصد عمل حلقه معده بوده است. جراحی معده برداری آستینی مرسوم ترین جراحی در این زمینه بوده و حدود 58.1 درصد موارد را به خود اختصاص داده است

عمل کوچک کردن معده با جراحی حلقه معده برای لاغری

نکات کلیدی درباره جراحی حلقه معده و بهترین جراح لاغری در کرج

در اینجا یک سری نکات کلیدی درباره جراحی حلقه معده را بیان می نماییم.

  • جراحی حلقه معده نوعی جراحی برای کاهش وزن یا لاغری محسوب می شود.
  • این جراحی از لحاظ تهاجمی بودن در سطح پایین، سریع، قابل بازگشت و قابل تنظیم می باشد که اندازه معده را برای کاهش میزان مصرف غذا کم می کند.
  • این روال شامل قرار دادن یک حلقه قابل باد شدن در نزدیکی قسمت بالای معده می باشد که باعث می شود فرد با مصرف غذای کمتری احساس سیری پیدا کند.
  • بعد از جراحی، لازم است که ابتدا برای مدتی فرد صرفاً مایعات و بتدریج تا 6 هفته غذاهای ملایم و نرم مصرف نماید.
  • این روش می تواند باعث کاهش قابل توجه وزن شده و دیابت را بهبود بخشد اما میزان کاهش وزن بین افراد بسیار متفاوت می باشد.

بیش تر بخوانید: آیا بهبود آپنه خواب با جراحی لاغری امکان پذیر است؟

روند کوچک کردن معده با جراحی حلقه معده

حلقه معده با بیهوشی عمومی در بدن قرار داده می شود. این روال معمولاً در یک کلینیک درمانی صورت پذیرفته و بیمار معمولاً همان روز از کلینیک مرخص می شود.  این روال در سطح تهاجمی پایین قرار داشته و از طریق شکاف هایی بسیار کوچک در بدن انجام می شود. جراح بین یک تا پنج شکاف کوچک را در قسمت شکم بیمار ایجاد می نماید. جراحی سپس با استفاده از لاپراسکوپ انجام می شود که لوله باریک و بلند همراه با یک دوربین می باشد. این روال معمولاً بین 30 تا 60 دقیقه به طول می انجامد. بیمار از نیمه شب قبل از عمل نبایستی چیزی بخورد. اکثر افراد بعد از گذشت دو روز می توانند به روال عادی فعالیت های زندگی شان برگردند اما معمولاً به یک هفته مرخصی از کارشان نیاز دارند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

ارتودنسی دندان قیمت

۱۶ بازديد

ارتودنسی دندان قیمت بالایی دارد و یکی از اصلی ترین مسائل در زمان درخواست ارتودنسی است. باتوجه به افزایش هزینه های ارتودنسی دندان، داشتن اطلاعات از هزینه های ارتودنسی امری ضروری است. یکی از اساسی ترین عوامل در هزینه ارتودنسی، نوع ارتودنسی است که قصد انجام آن را دارید. زیرا هزینه و قیمت های ارتودنسی ثابت، متحرک و نامرئی متفاوت است.

بهترین شیوه محاسبه هزینه ارتودنسی چیست؟

راه ها و روش های گوناگونی برای سنجش هزینه های ارتودنسی وجود دارد. اما بهترین شیوه برای محاسبه هزینه ارتودنسی با مراجعه حضوری به کلینیک متخصص و پس از ارزیابی دندان ها و مشاوره حضوری، به محاسبه دقیق قیمت ارتودنسی می پردازد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی دندان

هزینه ارتودنسی بسته به عوامل متعددی است که هر کدام به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر افزایش و یا کاهش هزینه های ارتودنسی تاثیرگذار است. درمان ارتودنسی عموما پروسه طولانی را طی می کند. در از زمان شروع به کار شما باید مقداری از مبلغ را پرداخت نماید. در این میان برخی از هزینه ها، جزء هزینه های اساسی و بعضی دیگر، هزینه های فرعی هستند.

هزینه های اصلی ارتودنسی دندان

هزینه های ارتودنسی تحت تاثیر موارد زیر می باشد:

  • کلینیک و متخصص ارتودنسی
  • محل زندگی
  • نوع ناهنجاری
  • شدت ناهنجاری
  • شیوه درمان ارتودنسی
  • وسایل و ابزاری های مورد استفاده در درمان
  • هزینه های تعویض و تعمیر ابزار ارتودنسی
  • مدت زمان پروسه درمان
  • هزینه های فرعی
  • هزینه ویزیت دکتر
  • هزینه داروها
  • هزینه ارتودنسی های رنگی
  • هزینه آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه عکس برداری از دهان و دندان

 

تاثیر وسایل ارتودنسی در تعرفه ارتودنسی به چه میزان است؟

به دلیل واردات ابزار و وسایل پزشکی از خارج کشور و تاثیر ارز و دلار بر آنها و با توجه به اینکه قسمت اعظم هزینه های ارتودنسی مربوط به این ابزارهاست، ارتودنسی دندان قیمت متعیری داشته و در نوسان خواهد بود و هزینه های نهایی ارتودنسی با توجه به این موارد به شما اعلام می گردد.

کدام درمان های ارتودنسی گران تر است؟

منبع

 

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان

۱۲ بازديد

مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان در تهران بهترین استراتژی است که شما می‌توانید انتخاب کنید. لبخند هر شخص یکی از ارکان اصلی زیبایی او به شمار می‌آید. لبخند به طور طبیعی باعث جذب افراد می‌شود. اگر شما دارای دندان شکسته، متراکم روی هم یا با فاصله هستید ممکن است احساس بدی داشته باشید. برای درمان این مشکلات می‌توانید از متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان کمک بگیرد. فناوری جدید با امکاناتی که در اختیار ما قرار داده است، به شما بسیار در ترمیم و زیبایی دندان کمک کرده است.

امروزه با پیشرفت فناوری دندانپزشکی، ترمیم‌های زیبایی برای کودکان و نوجوانان صرفاً انجام نمی‌شود. امروزه بزرگسالان هم بسیار از این درمان استفاده می‌کنند. ترمیم و زیبایی‌هایی مثل ارتودنسی‌ دیگر مثل قبل نیستند و ظاهر بدی ندارند.

متخصص ترمیم و زیبایی دندان چه خدماتی به بیماران ارائه می‌دهد؟

بلیچینگ دندان

زمانی که دندان ها بر اثر عواملی همچون نوشیدن قهوه و چای، سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، مسائل ژنتیکی و … دچار تغییر رنگ و لک می‌شوند باعث می شود ظاهر دندان ها جلوه بدی پیدا کنند.

بلیچینگ یک فرآیند شیمیایی رایج در ترمیم و زیبایی دندان هاست که جهت سفید کردن دندان‌های افراد کاربرد دارد. بلیچینگ دندان می‌تواند یا در مطب توسط متخصص زیبایی دندان انجام داده شود یا به صورت خانگی صورت بگیرد.

ونیر دندان

ونیرها لایه های نازکی از مواد هستند که برای رفع مشکلات ظاهری دندان ها همچون لب پر شدگی، ترک خوردگی، لک شدگی، فاصله بین دندان ها و… به کار برده می شوند.

ونیرها از جنس پرسلن یا رزین کامپوزیت هستند که به ونیرهای پرسلنی لمینت دندان و به ونیرهای کامپوزیتی ونیر کامپوزیت گفته می شود.

اینله و انله دندان

اینله و انله دندان برای ترمیم دندان پوسیده بکار برده می‌شوند و در لابراتوراهای دندانپزشکی ساخته می‌شوند.

اینله و انله از مواد کامپوزیت رزینی و یا مواد سرامیکی ساخته می‌شوند و به سطح دندان متصل می شوند. و بدون اینکه به دندان آسیب برسانند باعث افزایش استحکام دندان‌ ها و همچنین برگشت عملکرد و ظاهر طبیعی دندان می‌شوند.

روکش دندان

از روکش دندان جهت ترمیم یک دندان که دارای یک سوراخ یا پوسیدگی نسبتا بزرگ است استفاده می شود.

روکش‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و برای بهبود استحکام دندان‌ها و جلوگیری از شکسته شدن آن‌ها استفاده می‌شوند. روکش تمام سرامیکی به عنوان روکشی که زیبایی و استحکام را همزمان ایجاد می‌کند، جایگاه ویژه‌ای در ترمیم دندان دارد.

منبع

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

۱۷ بازديد

کاشت ابرو نیز فرآیندی شبیه به کاشت مو است. در واقع فولیکول‌های سالم باید به قسمتی از ابرو که دچار ریزش شده است، انتقال یافته و پیوند انجام گیرد. اما اکنون این سوال پیش می‌آید که فولیکول مو از کجا تامین می‌گردد؟ اگر متخصص بخواهد از مو‌های موجود در ابرو برای استخراج فولیکول استفاده کند، قطعاً همان قسمت که مشکلی ندارد نیز تخلیه خواهد شد. لذا کاشت ابرو با استفاده از فولیکول موی پشت گوش و یا در درجه دوم، موی پشت سر انجام خواهد شد.

مراحل کاشت ابرو طبیعی

مرحله اول : طراحی ابرو

در اولین قدم شما باید با پزشک خود صحبت کنید و به او بگویید چه مدل ابرویی را دوست دارید. در زمان کاشت به همان شیوه که دوست دارید، طراحی ابرو انجام گرفته و کاشت فولیکول‌ها در محدوده مشخص شده صورت می‌گیرد.

مرحله دوم : برداشت گرافت

مو به صورت دسته‌های تک شاخه‌ای، دوشاخه، سه شاخه و چهار شاخه رشد می‌کند که به هر شاخه، گرافت گفته می‌شود. اکنون متخصص برای ایمپلنت ابرو، به سراغ برداشت گرافت از بانک مو خواهد رفت.

مرحله سوم : کاشت فولیکول

سپس فولیکول مو در قسمتی از ابرو که ریزش داشته است، کاشته می‌شود. این مرحله به دقت بالایی نیاز دارد تا هم فولیکول در عمق مناسب قرار گرفته و هم زاویه کاشت متناسب با طرح اولیه باشد.

بیش تر بدانید: آیا با روش های درمان جوش صورت آشنایی دارید؟

بررسی روش های کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابرو به روش SUT

در پیوند طبیعی ابرو باید طراحی زیبا و متناسب با چهره برای ابرو در نظر گرفته شود تا نهایتا نتیجه کار بسیار زیبا و مورد پسند واقع شود. در کاشت ابرو روش SUT، بدون نیاز به جراحی، درد، خونریزی و به صورت مستقیم فولیکول مو در محل بدون مو قرار می‌گیرد. با این روش، زاویه‌سازی طبیعی ابرو به خوبی انجام می‌گیرد.

کاشت ابرو به روش FUT

این یک روش قدیمی است که در آن پزشک از قسمت بانک مو، یک لایه پوست نازک را برداشته و سپس از طریق میکروسکوپ، پیوند‌ها از روی نوار مو برداشته می‌شوند و کاشت انجام می‌گیرد.

بیش تر بدانید : قیمت فیلر لب در سال 1402 چقدر است؟

کاشت ابرو به روش FIT

این روش در واقع قدیمی‌ترین روش پیوند ابرو است که از آن بیشتر برای افزایش تراکم ابرو‌ها استفاده می‌شود. همچنین در این روش احتمال آسیب به فولیکول مو نخواهد بود.

کاشت ابرو به روش DHI

در روش دی اچ آی، فولیکول مو به کمک DHI Implanter برداشته شده و مستقیما در جایگاهی که مو وجود ندارد، کاشته می‌شود. در نتیجه عوارض ناشی از جراحی را نخواهد داشت. از سویی دیگر درصد موفقیت آن بیشتر خواهد شد.

کاشت ابرو به روش MICROGRAPHT

در روش میکروگرافت نیز بدون جراحی و از طریق تجهیزات اتوماتیک برای انتقال فولیکول مو از بانک مو به ابرو استفاده خواهد شد.

کاشت ابرو به روش ترکیبی

روش ترکیبی در اصل ترکیب روش اف یو تی و اف آی تی است. در ابتدا متخصص با کمک روش اف یو تی، کاشت را انجام می‌دهد سپس برای پرپشت شدن و افزایش تراکم ابرو‌ها، از روش اف آی تی استفاده می‌گردد.

منبع: https://www.drmattab.ir/

انواع مختلف جراحی لاغری را بشناسید

۱۶ بازديد

چربی‌های اضافی که با سخت‌گیرانه‌ترین رژیم‌های لاغری و سخت‌ترین ورزش‌ها نیز از بین نمی‌رود، مشکل مشترک بسیاری از ما است که باعث روی آوردن به جراحی لاغری می‌شود. این چربی‌های اضافی چه شکم برجسته‌ی مادری باشد که به تازگی زایمان کرده است، چه چربی‌های مقاومی باشد که دور ران جمع شده است و چه چربی‌هایی که روی پهلو و پشت بدن انباشته شده است، از بین بردن دائمی این چربی‌های اضافی و لاغری موضعی دشوار خواهد بود.

سال‌ها است که جراحی‌های لاغری محبوب‌ترین و موثرترین درمان‌ زیبایی به شمار می‌رود. عمل جراحی لاغری درمانی ایمن و موثر برای رفع دائمی چربی‌ها و خلق اندامی خوش‌تراش و متناسب است.

جراحی لاغری برای چه افرادی مناسب است؟

با انجام جراحی لاغری می‌توان شکل ناحیه‌هایی از بدن را تغییر داد که رژیم لاغری و ورزش کردن برای لاغری موضعی آنها مفید نبوده است. اگر در پهلو، ران یا دیگر نقاط بدن چربی اضافی دارید، ممکن است این چاقی موضعی علت ژنتیکی داشته باشد و شکل طبیعی بدن‌تان این‌طور باشد؛ در چنین حالتی پرهیز غذایی و فعالیت بدنی کمکی به تناسب اندام نمی‌کند. در این شرایط جراحی لاغری به کمک شما می‌آید تا سلول‌های چربی را برای همیشه از بین برید و از داشتن اندامی متناسب لذت ببرید.

انواع جراحی های لاغری

  • لیپوساکشن
  • جراحی زیبایی شکم
  • جراحی بای‌پس معده
  • ...

جراحی اسلیو معده

در این عمل جراحی بر خلاف بای پس معده تنها تغییراتی در معده ایجاد می‌شود. جراحان حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از معده را خارج می‌کنند و تنها قسمت کوچکی از معده باقی خواهد ماند.

این عمل جراحی ایمن‌تر از انواع دیگر است و عوارض کمتری برای بیماران ایجاد می‌کند.

اسلیو معده برای این دسته از افراد مناسب است:

افرادی که چندین عمل جراحی شکم انجام داده‌اند

تغییر مسیر دستگاه گوارش و عمل بر روده کوچک زمانی که بافت اسکار شدیدی وجود داشته باشد، غیر ممکن است. در اسلیو معده تنها قسمت بالای شکم عمل می‌شود که معمولا کمتر تحت بافت‌های اسکار قرار می‌گیرد.

بیماران پرخطر

اسلیو معده برای بیماران روند آسان‌تری دارد و همچنین زمان بیهوشی و روند بهبودی کوتاه‌تر است. بیماران پرخطر شامل افراد با بیماری شدید قلبی یا مشکلات ریوی می‌شود.

افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند

از آنجایی که بای پس معده ممکن است بر نحوه جذب و واکنش بدن شما به داروها تاثیر بگذارد، در صورتی که فردی مبتلا به افسردگی یا اضطراب شدید باشد و نیاز به مصرف دارو داشته باشد، اسلیو معده برای او در نظر گرفته می‌شود تا بر نحوه جذب دارو تاثیری نداشته باشد.

در نهایت جراحی لاغری مناسب شما بسته به اینکه چه شرایطی دارید، از سوی پزشک انتخاب می‌شود. همانطور که گفتیم هر یک از آنها دارای فواید و مضراتی هستند که با توجه به شرایط هر فرد انتخاب می‌شود تا بهترین نتیجه و کمترین عوارض را به همراه داشته باشد.

 

در انتها باید بگوییم که اگر قصد کاهش وزن دارید، در ابتدا باید راهکارهای ساده و تغییر سبک زندگی را دستور کار خود قرار دهید، در صورتی که نتیجه موفقیت آمیزی حاصل نشد، می‌توانید با مراجعه به متخصص جراح لاغری، عمل مناسب خود را انجام دهید و به وزن دلخواه برسید.

جراحی لاغری مناسب چه کسانی است؟

۱۲ بازديد

بهترین راه جهت رسیدن به وزن دلخواه، ورزش منظم و پیروی از یک الگوی غذایی صحیح است. اما در بعضی شرایط استثنا، انجام جراحی لاغری کاهش وزن تنها گزینه در دسترس است. جراحی چاقی زمانی انجام می‌شود که رژیم غذایی و ورزش موثر نبوده و یا زمانی که به دلیل چاقی مفرط مشکلات جدی سلامتی دارید. بایپس معده و سایر جراحی‌های کاهش وزن از قبیل حلقه دور معده، اسلیو معده و… که در مجموع به عنوان جراحی چاقی شناخته می‌شوند؛ شامل ایجاد تغییراتی در سیستم گوارش برای کمک به لاغری است. در این روش متناسب با جراحی انتخاب شده، پزشک متخصص به محدود کردن کالری دریافتی و کاهش حجم معده به شیوه‌های متفاوت می‌پردازد.

چه کسانی به جراحی چاقی نیاز دارند؟

جراحی چاقی برای همه افرادی که دارای اضافه وزن شدید هستند، گزینه مناسبی نیست. ممکن است برای واجد شرایط بودن این جراحی، نیاز به رعایت دستورالعمل‌های پزشکی خاصی داشته باشید. ممکن است از شما خواسته شود تا در برنامه‌های پیگیری طولانی‌مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی، رفتار و شرایط پزشکی شما می‌شود. به طور کلی، جراحی چاقی برای کمک به کاهش وزن اضافی و کاهش خطر مشکلات سلامتی مرتبط با وزن بیش از حد انجام می‌شود. بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، بیماری کبد چرب غیر الکلی، آپنه خواب و دیابت نوع دو شرایطی هستند که بنا به صلاحدید تیم پزشکی بیماران را ترغیب به انجام جراحی چاقی می‌کنند.

جراحی چاقی یا رژیم غذایی، کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

جراحی چاقی جدا از این‌ که خطرات خاص خود را دارد، یک روش نسبتا گران‌قیمت است. با تغییر در سبک زندگی، ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی اصولی همراه با ممارست می‌توان به وزن ایده‌آل دست پیدا کرد. مجموعه بهزیستن به صورت کاملا تخصصی با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان سلامت، رژیم‌های غذایی شخصی را متناسب با نیاز هر فردی در اختیار مراجعه کنندگان می‌گذارد. علاوه‌بر رژیم، بهزیستن انواع فعالیت و تمرینات قدرتی را به صورت استاندارد تحت پوشش قرار می‌دهد. امکان برقراری تماس با کارشناسان بهزیستن در طول دوره رژیم برقرار است. با عضویت در سایت، ثبت اطلاعات فردی، بررسی آن‌ها توسط متخصص تغذیه و تهیه رژیم شخصی، می‌توان رژیم چاقی یا لاغری را دریافت کرد. انستیو تغذیه دانشکده شهید بهشتی در شهرک غرب واقع شده است. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت بهزیستن مراجعه کنند.