آرشیو آبان ماه 1401

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

ارتودنسی نامرئی؛ بهترین روش ارتودنسی

۱۸ بازديد

درمان های ارتودنسی جهت مرتب کردن دندان ها معمولا خطرناک نیستند و اگر چنین بود دندانپزشکان این درمان ها را انجام نمی دادند. با این حال در برخی موارد ممکن است مشکلاتی در طول مرتب سازی دندان ها با این روش ایجاد شود. مثلا انتخاب متخصص ارتودنسی کم تجربه، عدم انتخاب درمان مناسب، دنبال نکردن نکات بهداشت دهان و دندان از جمله ای مواردی هستند که احتمال بروز عوارض ارتودنسی را افزایش می دهند.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

یک دسته بندی نسبتا جدید در ارتودنسی دندان است که در آن از وسایلی برای مرتب سازی دندان ها استفاده می شود که یکی از این ۳ ویژگی بارز را دارند:

  • یا پنهان هستند
  • یا شفاف هستند
  • و یا اینکه همرنگ دندان اند

فرض کنید شما شخصی هستید که برای مرتب سازی دندان‌های خودتان از وسایل نامرئی استفاده می‌کنید. در این صورت کسی که به شما نگاه می‌کند معمولا متوجه نخواهد شد که شما تحت درمان ارتودنسی قرار دارید. دندان‌های شما مرتب می‌شود در حالی که هیچ کس متوجه این موضوع نمی‌شود.

بیماری لثه که شامل التهاب و عفونت لثه است با تداخل در حرکات ارتودنسی طول درمان را افزایش می دهد و این افزایش مدت زمان درمان می تواند هزینه های بیشتری روی دست شما بگذارد. در واقع شما باید علاوه بر هزینه ارتودنسی که از قبل پرداخت کرده اید هزینه های دیگری برای درمان عفونت لثه و افزایش جلسات ویزیت بعدی و .... متقبل شوید.

انواع روش ارتودنسی نامرئی کدامند؟

  • به طور کلی ۳ روش ارتودنسی نامرئی وجود دارد که عبارتند از:
  • ارتودنسی سرامیکی شفاف و همرنگ دندان
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی با الاینر‌های شفاف

زمانی که در ایران صحبت از ارتودنسی نامرئی می‌شود بیشتر منظور مورد سوم یعنی الاینر‌های شفاف است که در ادامه به عنوان سریع‌ترین روش ارتودنسی معرفی شده است.

هزینه ارتودنسی نامرئی در حال حاظر چقدر است؟

تا قبل از سال ۹۷ زمانی که برای انجام درمان ارتودنسی نامرئی به یک کلینیک یا متخصص مراجعه می‌شد، معمولا قالب‌ها یا پلاک‌های شفاف از خارج از ایران وارد می‌شد. زیرا در ایران امکانات کافی و مناسب برای ساخت دقیق و تخصصی آن‌ها وجود نداشت. قالب‌ها اغلب در کشور فرانسه و گا‌ها در دبی و حتی کره جنوبی ساخته می‌شد و این باعث می‌شد که هزینه ارتودنسی نامرئی با الاینر‌ها زیاد باشد. امروزه همان قالب‌ها (تقریبا با همان کیفیت) در لابراتوار‌های داخلی و حتی در مطب خود متخصصان نیز ساخته می‌شود.

آیا رژیم چاقی را می شناسید؟

۲۹ بازديد

اگر دنبال تناسب اندام هستید، همانطور که چاقی بیش از حد در تناسب اندام جایی ندارد، لاغری بیش از حد نیز بدین گونه است. در این مقاله در رابطه با رژیم چاقی متناسب که بتوانید بدون شکم و پهلو به تناسب اندام برسید، صحبت می کنیم.

همان طور که برای بسیاری از افراد لاغر شدن به یک آرزو تبدیل شده است برای برخی افراد دیگر هم چاق شدن یک رویاست. این افراد قطعا در صورتی که یک رژیم غذایی خوب را انتخاب کنند، قطعا به هدفشان خواهند رسید. بنابراین برای انتخاب بهترین رژیم برای چاقی بهتر است که از یک متخصص تغذیه خوب مشاوره بگیرید. با مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت برنامه رژیم چاقی در یک هفته می توانید به وزن و اندام دلخواه خود برسید.

انواع روش های لاغری

همانطور که چاق شدن دغدغه بسیاری از افراد است، لاغر شدن هم برای بسیاری از افراد سخت . چالش برانگیز است.روش های متفاوتی برای کاهش وزن وجود دارد که انتخاب بهترین روش لاغری یکی از موارد اصلی است که شما باید آن را بسیار دقیق بررسی کنید. افراد در وهله اول به سراغ غذاهای سیر کننده می روند که نقش این دسته از غذاها و لیست غذاهای رژیمی و کم کالری بسیار کم رنگ است. در ادامه با روش های مختلف لاغری آشنا می شوید.

ورزش برای لاغری

افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند راه های زیادی برای کنترل وزن دارند که ورزش یکی از آن هاست. ورزش برای لاغری می تواند در امر کاهش وزن بسیار موثر باشد.  البته گفتنی است که ورزش هم انواع مختلفی دارد. یعنی بعضی از ورزش های موضعی وجود دارند که برای لاغری برخی از نقاط تاثیرگذار هستند. برای مثال:

رژیم برای لاغری

رژیم لاغری یکی دیگر از راه هایی است که افراد از آن برای کترل وزن و یا حتی کاهش وزن استفاده می کنند. رژیم های لاغری متفاوتی وجود دارند که برخی برای درمان و کنترل بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال رژیم بیماران کلیوی.

دسته دیگری از رژیم های لاغری وجود دارند که توسط پزشکان نیز توصیه می شوند. این رژیم های لاغری از یک اصول خاص پیروی می کنند که به بدن اجازه تحلیل رفتن نمی دهد. برای مثال رژیم مدیترانه ای.

و در آخر آن دسته از رژیم های لاغری را معرفی می کنیم که به رژیم لاغری سریع معروف هستند. این رژیم لاغری در یک مدت زمان کم شما را به وزن دلخواهتان می رساند. اما به همان سرعت نیز احتمال بازگشت وزن وجود دارد. رژیم سه روزه امریکایی از این دسته است.

منبع: دکتر آیتم

ورزش های مناسب برای لاغری دست را بشناسید.

۲۴ بازديد

توزیع چربی برای هر کسی متفاوت از سایر افراد است به طوری که برای برخی افراد، وزن اضافی دقیقاً به انگشتان آنها می رسد. به احتمال زیاد این افراد به دنبال ورزش برای لاغری دست هستند؛ اما باید بگوییم که هدف گذاری کاهش وزن در ناحیه خاصی از بدن دشوار است.

بنابراین، اگر سعی می کنید انگشتان و دستان خود را لاغر کنید، باید به طور کلی وزن کم کنید

ورزش برای لاغری

اگر کالری زیادی مصرف می‌کنید هیچ راه گریزی از چاقی و کمک گرفتن از ورزش برای لاغری وجود ندارد. دکتر رابرت کوشنر متخصص بیماری چاقی می‌گوید: اغلب بیماران معتقدند نتیجه‌ی لازم را از ورزش نمی‌گیرند. آنها می‌گویند در سه ماه گذشته، هفته‌ای ۳ روز به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کرده‌ایم اما کاهش وزن نداشته‌ایم؛ پس حتما در سوخت‌و‌ساز ما مشکلی وجود دارد.

مناسب ترین ورزش لاغری شکم

ورزش‌های هوازی مهم ترین نوع ورزش لاغری شکم محسوب می‌شوند زیرا سوخت و ساز بدن را بالا برده و اکثر قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کنند. ترکیب این نوع ورزش با ورزش‌های مقاومتی باعث می‌شود بیشتر چربی بدن از بین برود. با  چند نمونه از ورزش‌های مؤثر در لاغری آشنا شوید.

لاغری با پیاده روی

زمانی که به دنبال لاغری با پیاده روی هستید، برنامه به شما کمک خواهد کرد که ثابت و ثابت قدم باشید و مطمئن شوید که میزان ورزش لازم برای سوزاندن کالری های اضافی و چربی را به دست می آورید. خوب است که چند روز پیاده روی کوتاه و چند روز پیاده روی طولانی، با یک روز استراحت داشته باشید.

ورزش برای لاغری پا

برای بسیاری از زنان، پاها دشوارترین قسمت بدن برای لاغر کردن هستند. گرچه هدف بسیاری از مردم لاغر کردن پاها است، اما گفتن آن ساده تر از عمل کردن به آن است و کسانی که ورزش لاغری پا را امتحان می کنند منصرف می شوند و شکل پاهای خود را قبول می کنند.

اما شکل پاها فقط مربوط به کاهش وزن نیست. در نتیجه، پاهای بسیار لاغر و استخوانی سالم نیستند. همه چیز مربوط به شکل دادن عضلات است.

منبع: https://www.dritm.ir/

لاغری سریع با رژیم سه روزه ارتشی

۱۵ بازديد

افرایش وزن امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد است . افرادی که دچار این معضل هستند به دنبالی راهی برای لاغری و کاهش وزن می گردند. اما لاغری امری نیست که به سرعت اتفاق بیافتد. یکی از رژیم های لاغری سریع که شما را در عرض سه روز دچار کاهش وزن می کند، رژیم لاغری سه روزه می باشد. افرادی که به دنبال یک رژیم لاغری سریع هستند می توانند از رژیم ارتشی یا سه روزه استفاده کنند. اما دسته رژیم های لاغری سریع معضلاتی هم دارند که در ادامه با آن ها و انواع روش های لاغری آشنا می شوید.

انواع رژیم های لاغری

رژیم لاغری انواع مختلفی دارند که هر کدام بازخورد خاص خود را دارد. رژیم های لاغری به 2 دسته رژیم لاغری سریع و رژیم لاغری اصولی تقسیم می شوند. استفاده از رژیم لاغری اصولی توسط پزشکان به عنوان بهترین روش لاغری معرفی می شود.

رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه، جزء دسته رژیم های سریع است که به شما کمک می کند در طول سه روز و به کمک یکسری غذاهایی که در عین سبک بودن انرژی لازم را برای کارهای روزمره شما فراهم می کنند،4.5کیلو کم کنید و به تناسب اندام دلخواهتان برسید. توجه داشته باشید که هنگام انجام این رژیم غذایی، بایستی فقط مقدار غذایی که در رژیم آمده استفاده کنید، نه بیشتر و نه کمتر. در غیر اینصورت کاهش وزن بدنتان به وقوع نخواهد پیوست. لذا دراین برنامه ، بایستی تمام اعمال و کارهای روزانه خود را براساس این رژیم طراحی و اجرا کنید. لازم به ذکر است که در هنگام این رژیم سه روزه نباید ورزش انجام دهید.

انواع ورزش های لاغری

ورزش برای لاغری یکی از روش هایی است که به وسیله آن به راحتی می توانید دچار کاهش وزن شوید. لاغری های موضعی نیز ورزش های خاص خود را دارد. برای مثال افرادی که دچار اضافه وزن در نواحی شکم و پهلو هستند می توانند از ورزش برای لاغری شکم استفاده کنند.

انواع عمل های لاغری

جراحی لاغری آخرین سنگر برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شوند. افرادی که از روش های دیگر نتیجه مورد نظر را دریافت نکرده اند می توانند با محاسبه bmi میزان شاخص توده بدنی و مقدار اضافه وزن خود را دریابند. همچنین با مشورت جراح لاغری عمل لاغری مورد نظر را پیدا کنند. امروزه معروف ترین عمل لاغری عمل اسلیو معده نام دارد.

منبع: https://www.dritm.ir/

رژیم آب درمانی را بیشتر بشناسید

۱۶ بازديد

رژیم گرفتن و داشتن اندامی زیبا بسیار خوب و خوشایند است؛ اما توجه به حفظ سلامت اهمیت بیشتری دارد. باید بدانید که دو گونه رژیم وجود دارد: رژیم غذایی سالم و رژیم ناسالم. اگر رژیمی که برمی گزینید، رژیمی درست و هماهنگ با اصول سلامتی باشد، سبک زندگی تان را بهبود می بخشد. بسیاری از رژیم ها شاید به کاهش وزن سریع کمک کنند؛ اما واقعیت این است که ممکن است بدن تان را با کمبودهایی جدی روبه رو کنند و پس از مدتی هم موجب افزایش وزن دوباره شوند. رژیم آب درمانی یکی از این نوع رژیم هاست. در این مقاله در مورد رژیم آب درمانی و خطرات احتمالی آن صحبت خواهیم کرد.

انواع رژیم لاغری

رژیم لاغری به دو دسته کلی تقسیم می شوند که از هر دو برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود.

  • رژیم لاغری اصولی
  • رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری اصولی

استفاده از رژیم های لاغری اصولی می تواند یکی از بهترین روش های لاغری باشد. رژیم های زیر از جمله رژیم های لاغری اصولی هستند.

  1. رژیم مدیترانه ای
  2. رژیم کانادایی
  3. رژیم کتوژنیک

رژیم لاغری سریع

برخی از رژیم لاغری وجود دارند که استفاده از آن ها پیشنهاد نمی شود. رژیم های لاغری سریع برای سلامت بدن بسیار مضر می باشند. اما به دلیل اینکه سرعت کاهش وزن در این رژیم ها زیاد است، طرفداران زیادی دارد. اما سرعت کاهش وزن به همان اندازه که زیاد است به همان اندازه نیز با سرعت زیادی وزن شما باز می گردد. از جمله رژیم های لاغری سریع می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. رژیم آب درمانی
  2. رژیم سه روزه

رژیم آب درمانی چیست؟

رژیم آب درمانی یکی از رژیم های معروف در میان مردم است و انواع مختلفی دارد، اما همه آن ها در یک چیز مشترک هستند یعنی بسیار دشوارند. در این رژیم فقط آب می خورید و چیز دیگری مصرف نمی کنید. در برخی از انواع رژیم آب نیز توصیه می شود به مدت چند روز آب بنوشید، اما با شروع کاهش وزن میوه و سبزیجات را شروع کنید. برخی از انواع این رژیم نیز خوردن سیب به همراه آب را اجازه می دهند.

جولی آپتون (پزشک و متخصص تغذیه) درباره این رژیم می گوید: «رژیم آب همان روزه گرفتن است». اگر بدن سالمی دارید چند روز روزه گرفتن مشکلی به وجود نمی آورد و تاثیر مثبت دارد، اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. در این رژیم، بسیار گرسنه خواهید شد و پس از چند روز به الگوی غذا خوردن خود در گذشته باز می گردید و همان وزنی را که کم کردید دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه می کنید؟

منبع: https://www.dritm.ir/

 

رژیم دش چه کمکی به لاغری و کاهش وزن می کند؟

۲۵ بازديد

داشتن یک الگوی سالم غذایی یک نکته ی بسیار مهم در پایین آوردن فشار خون است.در ضمن باعث کاهش وزن هم می شود.

هدف رژیم غذایی دش

هدف رژیم لاغری دش پایین آوردن فشار خون و جلوگیری از بالا رفتن آن

تئوری رژیم غذایی دش

مصرف یکسری مواد مغذی مثل پتاسیم –کلسیم-پروتئین-فیبر برای پایین آوردن فشار خون ضروری است.با خوردن میوه ها و سبزیجات و غلات کامل و پروتئین و لبنیات کم چرب این مواد مغذی را دریافت خواهید کرد. و یا کمک گرفتن از یک رژیم گیاهخواری. در ضمن برای بالا رفتن فشار خون باید از خوردن گوشت قرمز پرچرب و شیرینی های چرب و پرکالری اجتناب کرد و مصرف نمک را نیز کاهش داد.

چگونگی کارکرد رژیم غذایی دش

در رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری دش روزانه باید ۸-۶ سهم غلات، ۵-۴ سهم میوه ها و سبزیجات، ۳-۲ سهم لبنیات کم چرب با بدون چربی، ۶ یا کمتر سهم گوشت قرمز کم چرب، ۱ سهم معادل ۲۸ گرم مرغ و ماهی، ۵-۴ سهم آجیل و دانه های روغنی و بنشن در هر هفته ۳-۲ سهم روغن ها و چربی ها و ۵ سهم یا کمتر را به شیرینی جات اختصاص دهید.

این رژیم توصیه می کند مصرف سدیم را در ابتدا به کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز و بعد از مدتی به زیر ۱۵۰۰ میلی گرم برسانید.در این رژیم غذایی اصولی لازم نیست زیاد به خودتان سخت بگیرید.در هر وعده ی غذایی می توانید یک وعده سبزیجات را بگنجانید و مثلا به همراه وعده ی غذایی دیگر فقط میوه بخورید . می توانید مثل گیاهخواران در هفته ۲ وعده یا بیشتر را به غذاهای بدون گوشت اختصاص دهید . در غذاهایتان سعی کنید از طعم دهنده های گیاهی و ادویه ها زیاد استفاده کنید تا کمبود نمک را در غذا زیاد احساس نکنید .

در ضمن انجام ورزش برای لاغری هم نباید فراموش شود. اگر هدفتان از دنبال کردن این رژیم کاهش وزن است بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تا برنامه ی غذایی تان را بر این اساس تغییر دهد و بهترین روش لاغری را به شما ارائه دهد. از آنجایی که تاکید رژیم دش روی خوردن غذاهای سالم است با دنبال کردن آن می توانید وزنتان را هم کاهش دهید .فقط کافی است فعالیت بدنی تان را زیاد کنید و کمتر غذا بخورید و میزان کالری مصرفی را کاهش دهید.

منبع: https://www.dritm.ir/

فیلر بینی چه کمکی به اصلاح فرم بینی می کند؟

۲۲ بازديد

فیلر بینی یک روش زیبایی بدون جراحی است که به صورت تزریق یک ماده پرکننده در زیر پوست بینی انجام می شود و باعث تغییر موقت شکل بینی می شود. فیلر بینی با نام مستعار” عمل بینی پانزده دقیقه ای” هم شناخته می شود.

مراحل تزریق فیلر

مراحل تزریق فیلر بینی به این صورت است که بعد از مشاوره و صحبت با پزشک متخصص در مورد نتیجه دلخواه، شما باید روی تخت جراحی و در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید تا تزریق انجام شود. در این روش زیبایی برعکس جراحی بینی، احتیاجی به بیهوشی نیست. بلکه با یک پماد موضعی بینی شما حالت بی حسی گرفته و سپس پزشک با یک سوزن نازک مواد پرکننده را به نواحی مورد نظر تزریق می کند و بعد از تزریق برای رسیدن به حالت طبیعی و دلخواه بینی را ماساژ می دهد تا شکل خوبی پیدا کند.

مزایا

این روش که در چند سال اخیر میان جوانان بسیار رواج پیدا کرده است، دارای مزیت هایی به شرح زیر می باشد:

برای تزریق فیلر هزینه کمتری نسبت به جراحی بینی دریافت می شود. این روش برای افرادی که تمایل به تغییر شکل بینی خود دارند ولی توانایی پرداخت هزینه جراحی را ندارند، بسیار مناسب است.

در حین تزریق ژل به بینی خبری از درد، بیهوشی، خونریزی و بخیه نیست. همانطور که توضیح دادیم، با زدن چند سوزن به بینی انجام می شود.

بعد از تزریق، احتیاج به هیچ استراحتی نیست و به راحتی می توانید به انجام کارها و فعالیت های خود بپردازید.

عوارض و معایب

عوارض فیلر بینی در همه افراد قرمزی، تورم و حساسیت در ناحیه تزریق می باشد که بعد از دو سه روز هم برطرف می شوند .اما در موارد خیلی کم، ممکن است تزریق باعث آسیب به رگ های خونی و در نهایت از دست دادن بینایی شود، بنابراین در انتخاب پزشک متخصص جهت انجام این کار خیلی دقت کنید.

از معایب تزریق فیلر هم می توان به این دو مورد اشاره کرد:

به دلیل موقتی بودن ماندگاری فیلر بینی، در دراز مدت هزینه زیادی دارد (البته در صورتی که چندین بار تزریق انجام شود فرم بینی تا حدی اصلاح می شود و قابل بازگشت نیست).

برای افرادی که برجستگی شدید بینی دارند، اصلاً مناسب نیست.

انواع مختلف فیلر بینی را بشناسید.

۳۱ بازديد

اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت، دو مورد از موثرترین ترکیبات هستند که برای تزریق و اصلاح فرم بینی استفاده می شوند؛ هر دو این مواد باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شوند که بلوک های سازنده پوست هستند.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر به بینی در بیشتر موارد می تواند جایگزین خوبی برای عمل جراحی باشد. این موارد عبارتند از:

  • برطرف کردن انحراف بینی
  • برطرف کردن قوز متوسط بینی
  • اصلاح ظاهر بینی های قلاب شکل
  • برطرف کردن افتادگی های متوسط در نوک بینی
  • اصلاح برآمدگی و فرورفتگی در پره های بینی
  • اصلاح ظاهری بینی های پهن

 

قیمت فیلر بینی

درباره هزینه و قیمت فیلر بینی، نمی توان یک هزینه مشخص و واحد تعیین کرد چرا که قیمت تزریق فیلر بر اساس نوع ژل، مقدار مورد نیاز برای تزریق و شدت مشکلات ظاهری و اصلاح بینی متفاوت می باشد.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

بیشتر فیلرهایی که برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرند موقتی بوده و پس از گذشت مدت زمانی جذب بدن می شوند. البته فیلرهای دائمی هم وجود دارند که بنا به توصیه پزشکان هرگز نباید از آن ها استفاده کرد چرا که عوارض بسیاری در پی دارد. در هر صورت فیلرهای موقت بینی با توجه به نوع ژل از 6 الی 18 ماه ماندگاری دارند.

ژل دارای اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک که یک ماده طبیعی است و در بدن وجود دارد، باعث حفظ رطوبت زیر پوست می شود و آبرسانی را بهبود می بخشد. از این نوع ژل برای کاهش فرو رفتگی در قسمت های مختلف صورت (رفع خط اخم، خط لبخند، خطوط پنجه کلاغی، حجیم کردن گونه، از بین بردن جای جوش و لیفت بینی) استفاده می کنند.

ژل دارای کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت هم به طور طبیعی در بدن (استخوان ها) وجود دارد و برای چین و چروک های تقریباً شدید مانند خطوط روی بینی و همینطور برای حجم دهی در قسمت های مختلف صورت به کار می رود. در تولید این ژل از هیچ گونه فرآورده حیوانی استفاده نشده و به همین جهت احتمال ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می کند.

با رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم می کنیم؟

۱۷ بازديد

رژیم کیتو یا رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار دارد.

رژیم کتوژنیک، به‌عنوان یکی از رژیم‌های چربی‌سوزی است که با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، می‌توان به بهبود بیماری‌هایی مانند دیابت و پارکینسون نیز کمک کرد. رژیم کیتو یا رژیم کتوژنیک، یک رژیم لاغری با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار پیشنهاد می‌شود. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن به‌ویژه مغز، پخش می‌شوند تا به‌عنوان منبع انرژی، سوزانده شوند.

تاثیر رژیم غذایی بر روی لاغری و کاهش وزن

افراد زیادی به دنبال یک راه برای لاغری و کاهش وزن هستند. به خصوص بانوان به دنبال یک رژیم لاغری برای زنان هستند. اما باید بگوییم که روش های مختلفی به عنوان بهترین روش لاغری وجود دارند که باعث کاهش وزن می شوند. در ادامه با برخی از این روش ها و مثال های آنان آشنا می شوید.

رژیم غذایی

زمانی که دچار چاقی می شوید، در وهله اول می توانید از رژیم لاغری استفاده کنید. اما باید بدانید که رژیم های لاغری به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.

  1. رژیم لاغری اصولی

رژیم هایی همانند رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیم کتوژنیک و ... جزو این دسته محسوب می شوند. استفاده از رژیم های لاغری اصولی توس پزشکان بیشتر توصیه می شود.

  1. رژیم لاغری سریع

رژیم های لاغری سریع شامل رژیم لاغری سه روزه، رژیم لاغری یک ماهه و ... هستند. استفاده از این رژیم های لاغری توصیه نمی شود. زیرا افراد در یک مدت زمان کوتاه دچار لاغری می شوند و این امر باعث از دست رفتن املاح معدنی بدن آن ها می شود. همچنین زمان بازگشت وزن نیز سریع است.

عمل های لاغری

افراد پس از اینکه از رژیم های لاغری و ورزش برای تناسب اندام نتیجه ای نگرفتند می توانند به سراغ عمل های لاغری بروند. بر اساس محاسبه bmi می توانند میزان اضافه وزن را تشخیص داده و یکی از انواع عمل لاغری را انتخاب کنید. معروف ترین عمل لاغری که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد، عمل اسلیو معده نام دارد.

منبع: https://www.dritm.ir/

چگونگی درمان کم خونی با رژیم غذایی

۱۷ بازديد

زمانی که یک نفر دچار کم خونی می شود یعنی میزان سلول های قرمز خون فرد در مقایسه با شرایط عادی و معمولی است. البته این شرایط می تواند به معنی هموگلوبین کمتر از حالت عادی در هر یک از سلول های قرمز خون نیز می باشد. برای راه های درمان کم خونی با غذا در ادامه با ما همراه باشید.

توصیه های تغذیه ای در رژیم غذایی این بیماران عبارتند از:

  • در برنامه غذایی خود از غلات ، حبوبات جوانه زده و حتی الامکان گوشت و سایر منابع غذایی حاوی آهن استفاده کنند. مصرف غلات و حبوبات جوانه زده باعث افزایش جذب آهن به میزان حداقل دو برابر می شود. – از انواع مغزها مثل پسته ، بادام ، گردو و فندق که منابع خوب آهن هستند به عنوان میان وعده استفاده کنند.
  • همراه با غذا سالاد ،مثل گوجه فرنگی ، کاهو ،کلم ، فلفل سبز دلمه ای و یا سبزی های تازه (سبزی خوردن) و بعد از غذا از انواع میوه ها به خصوص مرکبات که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنند. ویتامین C جذب آهن مواد غذایی گیاهی را افزایش می دهد.
  • با اضافه کردن مقدار کمی گوش به غذاهای گیاهی (مثل سویا) جذب آهن آن را افزایش دهند.
  • از نوشیدن چای ، قهوه و دم کرده های گیاهی یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا خودداری کنند.
  • از نانی که از خمیر ورآمده تهیه شده استفاده و از مصرف نان تهیه شده با جوش شیرین خودداری کنند زیرا مصرف مداوم جوش شیرین از طریق ممانعت از جذب آهن سبب ایجاد کم خونی فقر آهن می شود

 

انواع رژیم غذایی برای بیماری

بله رژیم دش به طور اختصاصی برای کاهش فشار خون طراحی شده است. برنامه غذایی رژیم DASH حاوی انواع میوه ها و سبزیجات است و این رژیم توصیه به کاهش مصرف مواد قندی، نمک و چربی های مضر دارد

فشار خون بالا یک معضل همه گیر در جوامع مختلف است و در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند و روز به روز این تعداد رو به افزایش است. طبق آمار ارائه شده فشار خون بالا طی 4 دهه گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است که این یک نگرانی جدی برای سلامت جوامع است؛ زیرا فشار خون بالا رابطه مستقیمی با بیماری های خطرناکی مثل نارسایی کلیه، بیماری های قلبی و سکته دارد.

درمان زخم معده یکی از بیماری های شایع گوارشی است که در اثر آسیب دیدن لایه مخاطی که نقش حفاظت از معده را دارد، بروز پیدا می کند.

https://www.dritm.ir/