آرشیو فروردین ماه 1402

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

بهترین زمان ورزش برای لاغری

۲۱ بازديد

امروزه مقوله لاغری و کاهش وزن دغدغه بسیاری از افراد است. اگر شما هم قصد کاهش وزن دارید باید بدانید که برای کاهش وزن روش های زیادی وجود دارد. همانند:

  • رژیم های غذایی
  • ورزش و انجام تمرینات فیزیکی
  • عمل های جراحی لاغری

ورزش یکی از راه های کم خطری است که به کمک آن می توانید به وزن دلخواه خود برسید. لاغری بوسیله ورزش می تواند سریع اتفاق بیفتد اما برای گرفتن نتیجه بهتر از حرکات ورزشی باید در مورد بهترین زمان ورزش برای لاغری اطلاعات داشته باشید. یعنی بهتر است بدانید که بدن در چه ساعاتی از شبانه روز کالری بیشتری می سوزاند. تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان ورزش برای لاغر شدن صبح است.

تنها زمان نیست که بر عملکرد تمرینی شما اثر می گذارد؛ انتخاب بهترین ورزش لاغری و مدت زمان انجام حرکات ورزشی نیز می تواند تاثیر بسزایی در چربی‌سوزی و عضله‌سازی داشته باشد. با ما همراه باشید تا با بهترین زمان ورزش برای لاغری آشنا شوید.

بهترین ورزش برای لاغری

همانطور که شما هم میدانید فواید ورزش و تاثیر آن بر زندگی افراد بسیار زیاد است. انجام فعالیت های بدنی بطور منظم می تواند قدرت عضلانی را افزایش دهد و به بهبود استقامت بدنی کمک کند. ورزش کردن باعث می شود که اکسیژن و همچنین مواد مغذی بصورت بهتری به بافت های بدن برسد. در این میان موجب می شود سیستم قلبی و عروقی بدن بازدهی بالاتری داشته باشند. در پی بالا رفتن سلامت قلب و ریه شما، میزان انرژی روزانه نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه چند مورد از نقش های ورزش بر سلامت افراد را نام می بریم:

  • بهبود سطح کلسترول
  • کاهش خطر سکته مغزی
  • افزایش ترشح هورمون های شادی
  • افزایش انرژی روزانه
  • ایجاد خواب بهتر
  • بهبودی بیماری کبد چرب
  • کاهش خطر ابتلا به کبد چرب
  • تقویت عضلات و استخوان ها

به همین دلیل باید بهترین ورزش لاغری را بشناسید.

البته باید بگوییم که ورزش های زیادی برای چربی سوزی وجود دارد. آن ها را بیشتر بشناسید.

ورزش چربی سوزی

طبق مطالعات انجام شده توسط مشاوران تناسب اندام به این نتیجه رسیده ایم که ۵ ورزش چربی سوزی زیر بیش ترین تاثیر را در چربی و کالری سوزی دارند. گفتنی است که این ورزش ها باعث می شوند در یک مدت زمان کم، به یک نتیجه مطلوب برسید.

  • قایق رانی: ۶۰۰ الی ۶۵۰ کالری در هر ساعت
  • اسکی واره: ۶۵۰ الی ۷۰۰ کالری در هر ساعت
  • دستگاه اسکی: ۷۰۰ الی ۷۵۰ کالری در هر ساعت
  • ایروبیک استپ: ۷۵۰ الی ۸۰۰ کالری در هر ساعت
  • دوچرخه ثابت: ۷۵۰ الی ۸۰۰ کالری در ساعت
منبع: https://www.sira.fit/

چگونگی محاسبه bmi را شرح دهید.

۲۳ بازديد

برخی اسمش را شنیدند، برخی دیگر امتحانش کردند و بسیاری صبح تا شب باهاش دست به گریبان‌اند:« اضافه وزن»! اضافه وزن حاصل معادلاتی‌ست که در علم پزشکی به آن محاسبه BMI می‌گویند. اگر می‌خواهید رژیم بگیرید، بروید پیش جراح لاغری و یا تناسب اندام‌تان را بیازمایید سر و کارتان با عددی‌ست که در پی محاسبه BMI به دست می‌آید. اما این BMI چیست؟!

بیشتر بخوانید: عوارض عمل اسلیو معده چیست؟

روش محاسبه BMI ، یک فرمول و دو متغیر!

یک روز صبح مردی به نام آدولف کوتله از خواب بیدار شد و فریاد «یافتم، یافتم» سرداد. روی کاغذ فرمولی نوشت و گفت از این به بعد اگر خواستید اضافه وزن‌تان را محاسبه کنید، باید آن را از این فرمول به دست بیاورید:

وزن (بر حسب کیلوگرم)÷ قد 2(برحسب متر)

محاسبه BMI یکی از رایج‌ترین و در نگاه سازمان جهانی بهداشت معتبرترین روش‌های سنجش شاخص توده بدنی است. به نتیجه محاسبه BMI در زبان عام «اضافه وزن» و یا «میزان چاقی» هم می‌گویند. وقتی می‌پرسند چقدر اضافه وزن داری و یا چقدر چاقی، منظور این است که میزان BMI شما چقدر است! وقتی می‌پرسی باید چقدر وزن کم کنم و یا آیا اجازه جراحی لاغری دارم، مشاور تغذیه و یا جراح لاغری ابتدا سراغ از میزان شاخص توده بدنی(BMI) شما می‌گیرند. اما این شاخص تنها بیان‌گر چاقی و یا لاغری نیست، به تناسب اندام و یا کمبود وزن نیز اشاره دارد.

بله! نتیجه محاسبه BMI با خود حرف‌ها برای گفتن دارد. این بسیار مهم است که عدد به دست آمده از فرمول بالا شما را در فهم تناسب اندام‌تان یاری کند.

بیشتر بدانید: آیا پیشمانی بعد از عمل اسلیو را همه افراد تجربه می کنند؟

BMI مخفف چه عبارتی است؟

BMI در زبان اینگلیسی مخفف عبارت Body Mass Index است که به معنای شاخص توده بدنی می‌باشد.

آیا محاسبه شاخص توده بدنی با اندازه گرفتن دور مچ مورد تایید است؟

محاسبه شاخص توده بدنی و اندازه گیری وزن با استفاده از مچ دست یک روش تایید شده توسط متخصصان است. این روش برای اندازه گیری شاخص توده بدنی شما و وزنتان، استخوان بندی شما را نیز در نظر می‌گیرد.

منبع:https://www.jarahilaqari.ir/

با ورزش های مناسب برای لاغری دست بیش تر آشنا شوید.

۲۳ بازديد

توزیع چربی برای هر کسی متفاوت از سایر افراد است به طوری که برای برخی افراد، وزن اضافی دقیقاً به انگشتان آنها می رسد. به احتمال زیاد این افراد به دنبال ورزش برای لاغری دست هستند؛ اما باید بگوییم که هدف گذاری کاهش وزن در ناحیه خاصی از بدن دشوار است.

بنابراین، اگر سعی می کنید انگشتان و دستان خود را لاغر کنید، باید به طور کلی وزن کم کنید

ورزش برای لاغری

اگر کالری زیادی مصرف می‌کنید هیچ راه گریزی از چاقی و کمک گرفتن از ورزش برای لاغری وجود ندارد. دکتر رابرت کوشنر متخصص بیماری چاقی می‌گوید: اغلب بیماران معتقدند نتیجه‌ی لازم را از ورزش نمی‌گیرند. آنها می‌گویند در سه ماه گذشته، هفته‌ای ۳ روز به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کرده‌ایم اما کاهش وزن نداشته‌ایم؛ پس حتما در سوخت‌و‌ساز ما مشکلی وجود دارد.

مناسب ترین ورزش لاغری شکم

ورزش‌های هوازی مهم ترین نوع ورزش لاغری شکم محسوب می‌شوند زیرا سوخت و ساز بدن را بالا برده و اکثر قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کنند. ترکیب این نوع ورزش با ورزش‌های مقاومتی باعث می‌شود بیشتر چربی بدن از بین برود. با  چند نمونه از ورزش‌های مؤثر در لاغری آشنا شوید.

لاغری با پیاده روی

زمانی که به دنبال لاغری با پیاده روی هستید، برنامه به شما کمک خواهد کرد که ثابت و ثابت قدم باشید و مطمئن شوید که میزان ورزش لازم برای سوزاندن کالری های اضافی و چربی را به دست می آورید. خوب است که چند روز پیاده روی کوتاه و چند روز پیاده روی طولانی، با یک روز استراحت داشته باشید.

ورزش برای لاغری پا

برای بسیاری از زنان، پاها دشوارترین قسمت بدن برای لاغر کردن هستند. گرچه هدف بسیاری از مردم لاغر کردن پاها است، اما گفتن آن ساده تر از عمل کردن به آن است و کسانی که ورزش لاغری پا را امتحان می کنند منصرف می شوند و شکل پاهای خود را قبول می کنند.

اما شکل پاها فقط مربوط به کاهش وزن نیست. در نتیجه، پاهای بسیار لاغر و استخوانی سالم نیستند. همه چیز مربوط به شکل دادن عضلات است.

منبع: https://www.dritm.ir/

چه کسی می تواند بهترین کاندید برای جراحی لاغری باشد؟

۱۷ بازديد

جراحی لاغری به افرادی که دچار انواع چاقی مفرط هستند، کمک می کند تا وزن کم کنند. در صورتی که فرد نتواند با ورزش و رژیم غذایی وزن کم کند و یا دچار مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی باشد، جراحی لاغری می تواند گزینه ی مناسبی برای وی باشد. یا به عبارتی او یک کاندید جراحی لاغری است.

از کجا متوجه شوم که جراحی لاغری برای من مناسب است؟

  • شما یک کاندید خوب برای جراحی لاغری خواهید بود، اگر:
  • یک بزرگسال چاق هستید؛ به خصوص اگر شرایط مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دو را دارید.
  • خطرات احتمالی و مزایای جراحی لاغری را می دانید.
  • برای وفق دادن میزان خورد و خوراک بعد از جراحی آماده اید.
  • اقدام به تغییر سبک زندگی کرده اید تا وزن خود را پس از جراحی ثابت نگاه دارید.

نوجوانان معمولا یک کاندید خوب برای جراحی لاغری محسوب نمی شوند، مگر آنکه بیش از حد چاق باشند و شاخص توده ی بدنی (BMI) آنها بیش از ۳۵ باشد و یا بیماری مرتبط با وزن داشته باشند. با محاسبه bmi می توانید به اطلاعات کاملی درباره اضافه وزن خود برسید. باید دقت کنید که شرایط عمل معده برای لاغری را داشته باشید.

انتخاب نوع جراحی لاغری

چنانچه پزشکتان تایید کرد که یک کاندید خوب برای جراحی لاغری هستید، خوب است که راجع به انواع مختلف این روش بدانید.

اینکه کدام نوع برای شما بهتر است، بستگی به اهداف، شرایط سلامتی و توصیه های پزشک شما دارد. بعلاوه باید در نظر داشته باشید که بیمه ی درمانی شما کدام نوع از جراحی ها را تحت پوشش قرار می دهد.

تمامی این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید و در نهایت، یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

همه ی افراد یک کاندید خوب برای جراحی لاغری محسوب نمی شوند

پزشکان جراحی لاغری را به کسانی توصیه می کنند که:

  • شاخص توده ی بدنی آنها ۴۰ یا بالاتر باشد. این عدد نشان دهنده ی حدودا ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن در مردان و ۳۶ کیلوگرم در زنان است.
  • شاخص توده ی بدنی آن ها کم است، با این وجود چاق هستند و بیماری های جدی مرتبط با چاقی دارند. این بیماری ها شامل دیابت نوع دو، آپنه خواب شدید، یا کلسترول بالا هستند. مطالعه شود: بیماری های مرتبط با چاقی
  • راه های دیگر کاهش وزن را امتحان کرده اند اما با شکست مواجه شده اند.
  • کاملا با خطرات آن آشنا هستند.
  • جراحی کاهش وزن می تواند زندگی شما را نجات دهد اما برای رسیدن به این نتیجه باید تغییرات همیشگی و چشمگیری در خوراک، ورزش و زندگی خود ایجاد نمایید.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

ارتودنسی نامرئی

۲۰ بازديد

قبل از سال ۱۹۹۷ تنها راه صاف و مرتب کردن دندان ها بریس های ثابت بود. با اینکه کش های رنگی ارتودنسی می توانست باعث شادی کودکان شود، بزرگسالان تمایل چندانی حتی به ارتودنسی های سرامیکی و پشت دندانی نداشتند. در سال ۱۹۹۷ شرکتی به نام فناوری الاین (Align Technology) روشی را ابداع کرد که به وسیله ی الاینر های شفاف یا همان ارتودنسی نامرئی (invisalign) می  توان موقعیت دندان کج را اصلاح کرد.

بریس های نامرئی چطور ساخته می شوند؟

ارتودنسی نامرئی نوعی از ارتودنسی است که از جنس پلاستیک شفاف بوده و اطراف دندان را محکم دربر می گیرد. بسته بندی های پلاستیکی که در بازار بیشتر اجناس را در برگرفته اند، در نظر بگیرید. همانطور که می دانید اندازه و شکل محتوای بسته با خود بسته تناسب دارد ولی بیشتر اوقات به دلیل قابلیت دیده شدن محصول داخلی، بی رنگ و شفاف ساخته می شود. بیشتر این بسته بندی ها  از طریق حرارت دادن به ورقه های نازک پلاستیکی و قالب زدن آن ها در سایز ها و اندازه های گوناگون و سپس سرد کردن پلاستیک ساخته می شوند. این روشِ به صرفه ای برای خرید ها محسوب می شود، زیرا برای خرید های بعدی نیز می توان از آنها استفاده کرد.

متخصصان ارتودنسی برای سال ها از روشی شبیه به همان حرارت دادن ورقه پلاستیکی برای ساخت ریتینر ها استفاده کرده اند. یک قالب گچی از روی دندان شخص ساخته می شود و ورقه نازک پلاستیکی اطراف آن کشیده می شود.

مزایا ارتودنسی نامرئی:

ارتودنسی  نامرئی مزایای متعدی نسبت به ارتودنسی قدیمی فلزی دارد. در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • راحتی
  • جذابیت بیشتر
  • آسودگی
  • متحرک بودن
  • نیازمند کمترین مراقبت

معایب ارتودنسی نامرئی:

متاسفانه بریس های نامرئی معایبی نیز دارند که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

  • قیمت بالا
  • ضمایم
  • الزاما باید 22 ساغت در روز روی دندان قرار بگیرد
  • درد دندان ها
  • ناراحتی

مراقبت از ارتودنسی نامرئی

بسیاری از مردم از شنیدن اینکه نگهداری از بریس های نامرئی بسیار  آسان است خوشنود می شوند. تنها تغییری که باید در زمان خوابتان ایجاد کنید این است که هر شب (یا یک شب در میان) قبل از خواب با مسواکی نرم و آب ولرم آنها را تمیز کنید. راه دیگر این است که بسته ی لوازم نظافتی بریس را تهیه کنید. به غیر از تمیز کردن بریس های نامرئی احتیاج به انجام کار دیگری ندارید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

بسیاری از افرادی که ارتودنسی دارند، در رعایت بهداشت دهان و دندان  دچار مشکل هستند. با این وجود در استفاده از این بریس ها رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار آسان بوده و به دلیل متحرک بودن این بریس ها، می توان به آسانی آنها را از دهان خارج کرد و سپس طبق معمول دندان ها را مسواک کرده یا از نخ دندان استفاده کرد.

منبع

چند علت زبان سبز

۲۳ بازديد

مشکل سبز شدن زبان یا همان زبان سبز پس از خوردن یا نوشیدن چیزی که دارای رنگ سبز است (چه طبیعی چه صناعی مانند رنگ های خوراکی) بیشتر رخ میدهد. علاوه بر این، عفونت و یا رشد بیش از حد میکروب های خاص نیز اغلب علت یک زبان سبز است، اگرچه علل دیگری نیز برای توجیه این مساله وجود دارد. علائم یک زبان سبز معمولا پس از درمان شرایط زیر اتفاق می افتد.

چند علت زبان سبز

شرایط و حتی بیماری های مختلف ممکن است یک زبان سبز را ایجاد کند. برخی از مهمترین شرایط در این خصوص که علاوه بر تغییر رنگ زبان, باعث بر هم خوردن اصول اصلاح طرح لبخند نیز میشوند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

برفک دهانی:

در بعضی موارد، ایجاد میکروب یا بهداشت دهان ضعیف, منجر به عفونت میشود. کاندیدا آلبیکنس، نوعی مخمر طبیعی است که معمولا توسط باکتری های دیگر متعادل است. ریزش دهان هنگامیکه این مخمر در دهان و زبان غلبه می کند ، اتفاق می افتد. این مشکل ممکن است در حوزه دندانپزشکی کودکان بیشتر مورد توجه باشد.

لوکوپلاکیا

لوکوپلاکیا سبب ایجاد یک لکه سفید در دهان یا زبان می شود که ممکن است در طول زمان سبز شود یا تغییر رنگ داده شود. لوکوپلاکیا اغلب با مصرف الکل یا دخانیات مرتبط است همچنین ممکن است شکست ایمپلنت دندان باعث بروز این مشکل شود.

لوکوپلاکیا معمولا بی درد و بی ضرر است. پزشکان هنوز هم می خواهند آن را به طور منظم نظارت کنند زیرا بعضی از موارد لکوپالاکیا ممکن است سرطانی باشد .

زبان مودار

زبان مودار یک حالت بی ضرر است که سبب تغییر ظاهر زبان و معمولا ایجاد زبان سبز رنگ می شود. زبان مودار در افراد مسن بیشتر از سایر افراد دیگر رایج است، هرچند که در هر سنی ممکن است رخ دهد. زبان مودار علاوه بر سبز شدن ممکن است علایم دیگر را شامل شود:

  • طعم عجیب و غریب در زبان
  • احساس خارش یا ضعف در هنگام بلعیدن می تواند بدتر شود
  • بوی بد دهان
  • مشکل خوردن غذا یا تغییر در جوانه های طعم

زبان جغرافیایی

زبان جغرافیایی یک وضعیت و بیماری بی ضرر است که موجب بروز دایره هایی در زبان می شود. این تکه ها اغلب به نظر می رسد به عنوان یک نقطه قرمز تیره با یک مرز بال سفید در ابتدا، اما آنها ممکن است در طول زمان تغییر رنگ بدهند. این ضایعات همچنین ممکن است در طول زمان شکل یا مکان را تغییر دهند و اغلب ناپدید می شوند و دوباره ظاهر می شوند.

منبع

فیلر بینی چیست؟

۲۰ بازديد

در سال های قبل تنها را برای اصلاح فرم بینی انجام عمل جراحی بینی بود. امروزه از فیلر بینی برای انجام این امر نیز استفاده می شود. دیگر با تزریق ژل و بدون عمل جراحی می توانید فرم بینی خود را اصلاح کنید. به عمل زیبایی بینی بدون جراحی، تزریق فیلر بینی می گویند.

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک عمل زیبایی موقت برای اصلاح فرم بینی افراد است که با تزریق ژل انجام می شود. شما با تزریق فیلر بینی می توانید تغییراتی همانند صاف شدن تیغه ها، از بین بردن برجستگی و فرورفتگی ها و لیفت سر بینی ایجاد کنید.

مدت زمان ماندگاری این عمل 6 ماه است و پس از شش ماه تغییراتی که ایجاد کردید به مرور از بین می رود و نیاز دارید که مجددا ژل بینی تزریق کنید. امر دائمی نبودن فیلر بینی جزء مزیت های آن محسوب می شود. زیرا اگر فردی از تزریق ژل خود راضی نباشد پس از گذشت شش ماه بینی به حالت عادی خود باز می گردد.

روند تزریق فیلر بینی چگونه است؟

تزریق فیلر بینی یک عمل سرپایی به شمار می رود. در مرحله اول فرد دراز می کشد و پزشک محل مورد نظر را با محلول مخصوص تمیز می کند.

در قدم بعدی بی حسی اعمال می شود و مقداری از زل با دقت به بینی تزریق می شود. در آخر نیز پزشک محل تزریق را به آرامی صاف می کند.

هزینه فیلر بینی

تزریق فیلر بینی به دلیل اینکه یک روش درمانی با هدف زیبایی محسوب می شود، پوشش تحت پوشش قرار نمی دهد. اما باید بدانید که هزینه فیلر بینی به مراتب از هزینه جراحی بینی کمتر است.

عواملی نیز وجود دارد که در هزینه تزریق فیلر بینی تاثیرگذار است. این عوامل عبارتند از:

  • نوع مشکل و مقدار دوز تزریقی ژل
  • نوع ژل و برند آن
  • مهارت پزشک
  • محل و موقعیت مطب مورد نظر
  • در برخی از کلینک‌ها تخفیفاتی برای بیمار در نظر می‌گیرند که در هزینه تمام شده این روش درمانی تاثیر دارد.

عوارض تزریق فیلر بینی

همانطور که می دانید همه عمل ها به میزان کمی عوارض دارند . این امر برای تزریق ژل بینی نیز صادق است. البته باید در نظر داشته باشید که بعضی از این خطرات بسیار نادر هستند و ممکن است هیچوقت اتفاق نیفتد.

  • درد
  • تورم و قرمزی در محل ترزیق
  • کبودی در محل تزریق ژل
  • خونریزی و صدمه به رگ‌های خونی در صورت تزریق ژل به رگ به صورت تصادفی
  • مختل شدن خونرسانی در بینی به دلیل تزریق نادرست
  • اختلال در بینایی
  • گلوله و برجسته شدن ژل دربخش‌های دیگر بینی یا زیر چشم به دلیل حرکت ژل به این نقاط

منبع:  https://www.drmattab.ir/

ویژگی های یک متخصص ارتودنسی چیست؟

۲۴ بازديد

بالاخره تصمیم گرفتید لبخند رویاهایتان را به دست آورید، اما نمی دانید برای انجام این درمان و رسیدن به نتیجه ایده آل به چه کسی باید اعتماد کنید؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تفاوت بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک را درک کنید تا مطمئن شوید که بهترین تصمیم را برای لبخند خود می گیرید و در قبال هزینه ارتودنسی که اصولا رقم کمی هم نیست بهترین خدمات را دریافت می کنید.

به چه کسی متخصص ارتودنسی گفته می شود؟

ارتودنتیست ها متخصصین دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ناهنجاری های دندانی و فک آموزش دیده اند. آنها طیف گسترده ای از گزینه های درمانی را برای صاف کردن دندان های کج، پیشگیری از مشکلات شدیدتر و تراز کردن درست فک ها ارائه می دهند.

پس از گذراندن دوره چهار ساله دندانپزشکی عمومی، یک متخصص ارتودنسی 5000 ساعت (یا سه سال مطالعه تمام وقت) دیگر را تحت آموزش تخصصی در زمینه ارتودنسی قرار می دهد.

تفاوت بین ارتودنتیست و دندانپزشک چیست؟

دندانپزشکان طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت دهان را پوشش می دهند. از سوی دیگر، متخصص ارتودنسی، یک متخصص دندانپزشکی است که تمرکز منحصر به فردی در حوزه صاف کردن دندان ها و تراز کردن فک ها دارد. بنابراین اگر مشکلات مربوط به ناهنجاری دندان و فک را دارید حتما باید به دنبال یک ارتودنتیست باشید؛ برای مثال اگر ساکن غرب تهران هستید بهترین دندانپزشک غرب تهران نمی تواند درمان ارتودنسی شما را انجام دهد بلکه باید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران باشید نه دندانپزشک!

متخصصین ارتودنسی

ارتودنتیست ها متخصصان دندانپزشکی هستند که سه سال دیگر آموزش دانشگاهی تمام وقت در زمینه ارتودنسی، رشد و تکامل صورت، زیست شناسی و بیومکانیک گذرانده اند (دارای مدرک عمومی دندانپزشکی + مدرک تخصصی ارتودنسی هستند).

ارتودنتیست ها متخصص رشد صورت و رشد دندان هستند. آنها دندان های کج، بایت های بد و فک های نامرتب را تشخیص داده و درمان می کنند .متخصصین ارتودنسی در تمامی گزینه ها و فناوری های مراقبت ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان متخصص هستند.

خدمات یک متخصص ارتودنسی چیست؟

متخصص ارتودنسی با استفاده از دانش و تخصص خود در مورد ناهنجاری های فک و حرکات دندان، می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام یک از گزینه های درمانی موجود برای شما یا فرزندتان بهترین است.

بین صفحات ثابت و متحرک، بریس ‌های فلزی، بریس ‌های سرامیکی، بریس‌های پشت دندانی (نامرئی) و ترازهای شفاف (ارتودنسی نامرئی)، درمان ‌هایی وجود دارد که متناسب با نیاز هر فرد و شدت مشکلات آنها ساخته می شود.

چرا به سختی وزن کم می کنید؟ با دلایل آن آشنا شوید.

۲۴ بازديد

زنان اغلب نسبت به مردان کاهش وزن دشوارتری دارند و باید زمان و هزینه بیشتری برای اینکار صرف کنند. در این نوشتار 8 علت بسیار رایج درج شده اند که توضیح می دهند چرا خانم ها نسبت به آقایان سخت تر وزن کم می کنند. شما با خواندن این مقاله به پاسخ " با وجود تلاش زیاد چرا وزن کم نمیکنم؟ " دست پیدا خواهید کرد.

انتخاب روش لاغری نادرست

بیشتر خانم ها به صورت خودجوش یک رژیم لاغری را شروع می کنند بدون اینکه به مفاهیمی مثل محاسبه bmi، توصیه متخصص تغذیه، مربی ورزشی یا پزشکان توجهی داشته باشند. حقیقت این است که هر روش لاغری برای شما مناسب نیست و قرار نیست چون برای دوستتان جواب داده در خصوص شما نیز موثر باشد. شما باید حتما قبل از اقدام برای لاغری از متخصصان کمک و مشاوره دریافت کنید.

حذف وعده های غذایی

علیرغم بی اثر بودن، حذف وعده های غذایی یک استراتژی محبوب کاهش وزن است. در واقع، مطالعات نشان می دهد که حذف وعده های غذایی می تواند متابولیسم شما را کاهش دهد و کاهش وزن را دشوارتر کند. علاوه بر این، پرخوری در اواخر روز پس از حذف وعده های غذایی با اضافه وزن بدن به دلیل تجمع چربی در بدن مرتبط است.

دنبال کردن رژیم های مد روز

متاسفانه بسیاری از خانم ها حتی اگر یک رژیم غذایی خاص، ناسالم باشد و با منطق جور در نیاید آن را امتحان می کنند حتی اگر هیچ منطقی پشت آن نباشد. این موضوع مخصوصا در میان خانم هایی که چشم و هم چشمی می کنند بسیار دیده می شود. آن ها تابع جدیدترین رژیم های لاغری می شوند که دوستانشان آن را امتحان می کنند.

مصرف بیش از حد چربی های خوب!

اغلب رژیم های غذایی لاغری توصیه می کنند چربی های مضر را کمتر مصرف کنید و در عوض چربی های سالم را در سفره خود قرار دهید. با این حال، هنگام خوردن غذاهای غنی از چربی سالم مانند آووکادو، بادام و موارد مشابه، مهم است که به فکر اعتدال باشید.

ورزش بیش از حد

برخی از خانم ها همیشه سوال می کنند با وجود اینکه ما بسیار ورزش می کنیم اما چرا وزن کم نمیکنم و همچنان در این امر شکست می خورید؟ این مساله ای است که به افراط و تفریط بر می گردد. در واقع در خصوص این موضوع اغلب، سوء برداشت شده است.