چگونگی درمان کم خونی با رژیم غذایی

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

چگونگی درمان کم خونی با رژیم غذایی

۲۰ بازديد

زمانی که یک نفر دچار کم خونی می شود یعنی میزان سلول های قرمز خون فرد در مقایسه با شرایط عادی و معمولی است. البته این شرایط می تواند به معنی هموگلوبین کمتر از حالت عادی در هر یک از سلول های قرمز خون نیز می باشد. برای راه های درمان کم خونی با غذا در ادامه با ما همراه باشید.

توصیه های تغذیه ای در رژیم غذایی این بیماران عبارتند از:

  • در برنامه غذایی خود از غلات ، حبوبات جوانه زده و حتی الامکان گوشت و سایر منابع غذایی حاوی آهن استفاده کنند. مصرف غلات و حبوبات جوانه زده باعث افزایش جذب آهن به میزان حداقل دو برابر می شود. – از انواع مغزها مثل پسته ، بادام ، گردو و فندق که منابع خوب آهن هستند به عنوان میان وعده استفاده کنند.
  • همراه با غذا سالاد ،مثل گوجه فرنگی ، کاهو ،کلم ، فلفل سبز دلمه ای و یا سبزی های تازه (سبزی خوردن) و بعد از غذا از انواع میوه ها به خصوص مرکبات که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنند. ویتامین C جذب آهن مواد غذایی گیاهی را افزایش می دهد.
  • با اضافه کردن مقدار کمی گوش به غذاهای گیاهی (مثل سویا) جذب آهن آن را افزایش دهند.
  • از نوشیدن چای ، قهوه و دم کرده های گیاهی یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا خودداری کنند.
  • از نانی که از خمیر ورآمده تهیه شده استفاده و از مصرف نان تهیه شده با جوش شیرین خودداری کنند زیرا مصرف مداوم جوش شیرین از طریق ممانعت از جذب آهن سبب ایجاد کم خونی فقر آهن می شود

 

انواع رژیم غذایی برای بیماری

بله رژیم دش به طور اختصاصی برای کاهش فشار خون طراحی شده است. برنامه غذایی رژیم DASH حاوی انواع میوه ها و سبزیجات است و این رژیم توصیه به کاهش مصرف مواد قندی، نمک و چربی های مضر دارد

فشار خون بالا یک معضل همه گیر در جوامع مختلف است و در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند و روز به روز این تعداد رو به افزایش است. طبق آمار ارائه شده فشار خون بالا طی 4 دهه گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است که این یک نگرانی جدی برای سلامت جوامع است؛ زیرا فشار خون بالا رابطه مستقیمی با بیماری های خطرناکی مثل نارسایی کلیه، بیماری های قلبی و سکته دارد.

درمان زخم معده یکی از بیماری های شایع گوارشی است که در اثر آسیب دیدن لایه مخاطی که نقش حفاظت از معده را دارد، بروز پیدا می کند.

https://www.dritm.ir/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.