حلقه معده برای لاغری

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

حلقه معده برای لاغری

۱۳ بازديد

حلقه معده یک درمان جراحی برای چاقی محسوب می شود. این نوع مداخلات به عنوان جراحی لاغری نیز شناخته می شوند. این روال معده را کوچک تر کرده و باعث می شود فرد با خوردن غذای کمتر احساس سیری پیدا کند. انجمن متابولیک و جراحی لاغری آمریکا (ASMBS) تخمین می زند که حدود 216000 عمل کوچک کردن معده  و جراحی لاغری در سال 2016 در آمریکا انجام پذیرفته است. از این مقدار، 3.4 درصد عمل حلقه معده بوده است. جراحی معده برداری آستینی مرسوم ترین جراحی در این زمینه بوده و حدود 58.1 درصد موارد را به خود اختصاص داده است

عمل کوچک کردن معده با جراحی حلقه معده برای لاغری

نکات کلیدی درباره جراحی حلقه معده و بهترین جراح لاغری در کرج

در اینجا یک سری نکات کلیدی درباره جراحی حلقه معده را بیان می نماییم.

  • جراحی حلقه معده نوعی جراحی برای کاهش وزن یا لاغری محسوب می شود.
  • این جراحی از لحاظ تهاجمی بودن در سطح پایین، سریع، قابل بازگشت و قابل تنظیم می باشد که اندازه معده را برای کاهش میزان مصرف غذا کم می کند.
  • این روال شامل قرار دادن یک حلقه قابل باد شدن در نزدیکی قسمت بالای معده می باشد که باعث می شود فرد با مصرف غذای کمتری احساس سیری پیدا کند.
  • بعد از جراحی، لازم است که ابتدا برای مدتی فرد صرفاً مایعات و بتدریج تا 6 هفته غذاهای ملایم و نرم مصرف نماید.
  • این روش می تواند باعث کاهش قابل توجه وزن شده و دیابت را بهبود بخشد اما میزان کاهش وزن بین افراد بسیار متفاوت می باشد.

بیش تر بخوانید: آیا بهبود آپنه خواب با جراحی لاغری امکان پذیر است؟

روند کوچک کردن معده با جراحی حلقه معده

حلقه معده با بیهوشی عمومی در بدن قرار داده می شود. این روال معمولاً در یک کلینیک درمانی صورت پذیرفته و بیمار معمولاً همان روز از کلینیک مرخص می شود.  این روال در سطح تهاجمی پایین قرار داشته و از طریق شکاف هایی بسیار کوچک در بدن انجام می شود. جراح بین یک تا پنج شکاف کوچک را در قسمت شکم بیمار ایجاد می نماید. جراحی سپس با استفاده از لاپراسکوپ انجام می شود که لوله باریک و بلند همراه با یک دوربین می باشد. این روال معمولاً بین 30 تا 60 دقیقه به طول می انجامد. بیمار از نیمه شب قبل از عمل نبایستی چیزی بخورد. اکثر افراد بعد از گذشت دو روز می توانند به روال عادی فعالیت های زندگی شان برگردند اما معمولاً به یک هفته مرخصی از کارشان نیاز دارند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.