درمان انواع جای جوش

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

درمان انواع جای جوش

۱۸ بازديد

آکنه می‌تواند یک اثر ماندگار از حضور خود به شکل اسکار (جای زخم) بر روی پوست شما بگذارد. با اینکه این برجستگی‌ها و تو رفتگی‌ها هیچ اثر جدی بر سلامتی ندارند اما می‌توانند به اعتماد به نفس شما آسیب برساند. خوشبختانه، درمان‌هایی در دسترس است که باعث می‌شوند جای جوش کمتر دیده شود.

درمان‌ جاش جوش بی‌خطر و مؤثر زیادی برای به حداقل رساندن ظاهر آن‌ها وجود دارد. “این روش‌های درمانی شامل فیلرهای پوستی، لایه برداری شیمیایی، جراحی جزئی پوست و لیزر برای اسکار جوش است.” یک متخصص پوست می‌تواند این درمان را در مطب خود انجام دهد. اما قبل از شروع درمان، ابتدا باید جوش‌های خود را درمان کنید. هرچه جوش بدتر شود، احتمال ایجاد اسکار بیشتر می‌شود. جای جوش ناشی از التهاب هستند، بنابراین بهتر است کاری نکنید که التهاب افزایش یابد. به این معنا که جوش‌های خود را نکنید و فشار ندهید زیرا این امر خطر ایجاد زخم را افزایش می‌دهد. هنگامی که آکنه شما درمان شد، می‌توانید تصمیم بگیرید که درمورد زخم‌های بجا مانده از آن چه باید بکنید.

آکنه چیست؟

آکنه معمولاً در صورت، گردن، قفسه سینه، کمر و شانه‌ها ظاهر می‌شود. آکنه هنگامی ایجاد می‌شود که منافذی در پوست ما با سلول‌های مرده پوست و سبوم، روغنی که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند، بسته شود. بعضی اوقات باکتری‌هایی که در پوست ما زندگی می‌کنند نیز می‌توانند درون منافذ مسدود شده قرار بگیرند و باعث التهاب شوند. ضایعات التهابی آکنه می‌تواند منجر به زخم دائمی شود.

زخم‌های آکنه هنگام آسیب دیدن بافت پوست ایجاد می‌شوند. با اینکه این برآمدگی‌ها و تورفتگی‌ها هیچ تاثیری بر سلامتی ندارند اما می‌توانند باعث مشکلات روحی شوند و به اعتماد به نفس شما آسیب برسانند. به همین دلیل درمان همیشه گزینه مناسبی است.

بیش تر بدانید: روش های درمان جوش

علائم آکنه

شخصی که آکنه دارد می‌تواند هر یک از این جوش‌ها را داشته باشد:

  • سرسیاه
  • سر سفید
  • پاپول (برجستگی‌های کوچک و قرمز)
  • پاسچول (جوش‌های اوی چرک در نوک آن‌ها)
  • کیست
  • ندول

انواع جای جوش

برخی از اسکارهای آکنه دائمی هستند و برخی با گذشت زمان از بین می‌روند. جای جوش ممکن است به اشکال زیر باشد:

ماکول‌ها. این‌ها لکه‌های مسطح و قرمز رنگی هستند که یک بار جوش در آن واقع شده بود. آن‌ها می‌توانند چند هفته بمانند و سپس خود به خود محو شوند.

تغییر رنگ پوست. بعضی اوقات جای جوش بهبود یافته پوست‌های رنگی ایجاد می‌کند که به آن رنگدانه‌های پوستی بعد از التهاب نیز گفته می‌شود. تغییر رنگ پوست می‌تواند ماه‌ها پس از بهبودی جوش قابل مشاهده باشد.

جای زخم بافت. برخی از انواع آکنه می‌توانند جای زخم‌هایی را به وجود بیاورند که به بزرگی یه توده بزرگ بافت است. این زخم‌های آکنه ممکن است کلوئید یا زخم هایپرتروفیک نامیده شوند و در اثر تولید بیش از حد کلاژن در پوست شما ایجاد می‌شوند.

از دست دادن بافت. شایع‌تر از جای زخم بافتی است که در بالا اشاره شد و در اثر از بین رفتن بافت ایجاد می‌شود. به این زخم‌های آکنه اسکارهای آیس – پیک، اسکارهای فیبروز تورفته، اسکارهای نرم، ماکول‌های آتروفیک یا آتروفی ماکولا فولیکول گفته می‌شوند. این اسکارها به صورت حفره یا چاله‌های در پوست به نظر می‌رسند.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.