راهکارهای درمان جوش و آکنه

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

راهکارهای درمان جوش و آکنه

۱۲ بازديد

تعدد راهکارهای درمان جوش و آکنه موجب شده است تا عموم مردم با ابهامات بسیاری در انتخاب بهترین راهکار مواجه شوند. عموم مردم با جوش‌ها آشنایی دارند و می‌دانند که در سنین مختلفی ممکن است انسان به بروز جوش‌ها و آکنه‌ها در نواحی مختلف بدن خود مبتلا شده و به دنبال راهی برای درمان آن‌ها باشد. دلایل مختلفی می‌توانند زمینه‌های بروز جوش‌ها و آکنه‌ها را فراهم سازند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تغییرات هورمونی اشاره نمود به همین جهت است که بیشتر مردم در سنین نوجوانی با این جوش‌ها مواجه می‌شوند. گاهی بیماری‌های زمینه‌ای نیز می‌توانند موجب ایجاد این جوش‌ها شوند به همین دلیل است که برای درمان ابتدا باید به سراغ شناخت دلایل اصلی ایجاد جوش‌ها و آکنه‌ها رفت تا بتوان مؤثرترین روش را انتخاب کرد.

بیش تر بدانید: درمان جای جوش

چگونگی شکل‌گیری جوش‌ها و آکنه‌ها

همان گونه که در بخش‌های قبل نیز بیان نمودیم جوش‌هایی که دوران نوجوانی رخ می‌دهند از شایع‌ترین جوش‌ها به شمار می‌روند که عمدتاً به دلیل تغییرات هورمونی هستند که طی این دوره سنی در بدن انسان به وجود می‌آیند. علاوه بر تغییرات هورمونی ممکن است سلول‌های مرده پوست جمع شده و چربی‌های خاص اطراف فولیکول‌های مو را بگیرند و به این صورت زمینه‌های ایجاد جوش‌ها را فراهم کنند. از انواع مختلف جوش‌ها که این روزها میان مردم شیوع بیشتری دارند می‌توان جوش‌های سرسیاه، سرسفید و التهابی را نام برد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای درمان آن‌ها بایستی از راه‌های درمانی مناسبی استفاده نمایید. تا به اینجای مطلب متوجه شدید که جوش‌ها انواع مختلفی دارند که آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند به انتخاب بهترین راهکارهای درمان جوش و آکنه کمک‌های شایانی نماید. در ادامه به بررسی این جوش‌ها و آکنه‌ها خواهیم پرداخت.

بیش تر بدانید: درمان جوش های زیرپوستی

جوش‌های سرسیاه

یکی دیگر از جوش‌های غیرالتهابی، جوش‌های سرسیاه هستند که این نوع جوش‌ها نیز عمدتاً به دلیل مسدود شدن فولیکول‌های مو ایجاد می‌شوند. جوش‌های سرسیاه را با نام کومدون باز نیز می‌شناسند که شبیه به نقاط کوچک و سیاه بوده و در برخی موارد دردناک هستند. ممکن است با خود بپرسید دلیل تیرگی رنگ این نوع جوش‌های غیرالتهابی چیست؟ در پاسخ به این پرسش لازم است بگوییم که سیاهی جوش‌های سرسیاه به دلیل گرفتگی‌هایی است که در فولیکول‌های مو به وجود می‌آیند و توصیه‌ای که داریم این است از فشار دادن و کندن به‌عنوان راهکارهای درمان جوش و آکنه سرسیاه استفاده نکنید چرا که می‌توانند شرایط بدتری را برای شما رقم بزنند. در هر صورت باید به دنبال راهی برای درمان جوش های سر سیاه باشید.

مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش و آکنه

در بخش‌های قبل به‌صورت اجمالی به بیان دلایل اصلی بروز جوش‌ها و آکنه پرداختیم تا به این طریق بتوانید بهترین راهکارهای درمان جوش و آکنه‌ها را انتخاب نموده و به این طریق بتوانید بهترین‌ها را تجربه کنید. با کمی دقت متوجه خواهید شد که جوش‌ها به طور معمول به دلیل بسته‌شدن منفذهای پوستی به وجود می‌آیند و این منافذ نیز به دلیل افزایش بیش از حد سبوم ها بسته می‌شوند. سبوم ها چربی‌های طبیعی پوست هستند که افزایش بیش از حد آن‌ها نه‌تنها مفید نبوده بلکه می‌تواند پوست شما را دچار عارضه‌هایی همچون جوش‌ها و آکنه‌ها نماید. از دیگر دلایل ایجاد جوش‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد که آشنایی با آن‌ها برای بهره‌مندی از بهترین راهکارهای درمان جوش و آکنه بسیار مؤثر است.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.