رژیم کانادایی و کاهش وزن سریع

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

رژیم کانادایی و کاهش وزن سریع

۱۵ بازديد

رژیم کانادایی یک رژیم غذایی بر پایه مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها در طی روز می‌باشد که ادعا می‌کند در طی ۱۵ روز فرد می‌تواند حداقل ۴ تا ۵ کیلوگرم کاهش وزن سریع داشته باشد. ازجمله مشخصه‌های بارز این نوع رژیم غذایی توصیه به مصرف زیاد آب در طی روز می‌باشد. به‌طوری که در رژیم کانادایی حداقل باید ۲ لیتر آب نوشید. به‌علاوه این‌که انجام فعالیت بدنی ساده‌ای مانند پیاده‌روی به مدت ۳۰ دقیقه در روز از ضروریات این رژیم غذایی است.

چند نکته مهم در هنگام پیروی از رژیم کانادایی

  1. 1. تعیین میزان کاهش وزن مورد نیاز: بسیار مهم است قبل از پیروی از رژیم لاغری کانادایی بدانید که دقیقاً چقدر انتظار دارید کاهش وزن داشته باشید و بر اساس آن از این رژیم غذایی استفاده نمایید.
  2. 2. رژیم را محدودتر نکنید: به‌ هیچ‌ عنوان یک رژیم کانادایی را از لحاظ حجم مصرفی محدود نکنید. چون که نه ‌تنها نتایج مثبتی در پی ندارد، بلکه می‌تواند باعث کاهش مقاومت ایمنی بدن شود.
  3. 3. برای کاهش وزن سریع آهسته غذا بخورید: برای لذت بردن از این رژیم غذایی ضروری است که لقمه‌های غذایی به خوبی جویده شوند و سرعت غذا خوردن کاهش یابد. به‌طوری که وعده‌های غذایی اصلی حداقل در طی ۲۰ دقیقه صرف شوند.
  4. 4. کاهش وزن سریع با مصرف آب نیم ساعت قبل از غذا: بهتر است نیم ساعت قبل از غذا حدود یک تا دو لیوان آب (ترجیحاً آب‌خنک یا سرد) بنوشید تا سوخت‌وساز شما تنظیم شود.
  5. 5. عدم مصرف نوشیدنی‌های شیرین و گازدار: در طی زمان پیروی از این رژیم غذایی از نوشیدنی‌های تجاری شیرین و گازدار به‌هیچ‌عنوان استفاده ننمایید.
  6. 6. مصرف شیرینی‌ها و مواد شیرین را فراموش کنید: حداقل به مدت دو هفته از مصرف مواد غذایی بسیار شیرین و انواع شیرینی‌ها پرهیز نمایید.
  7. 7. فعالیت بدنی منظم برای کاهش وزن سریع فراموش نشود: با پیروی از رژیم کانادایی ضروری است که فعالیت بدنی منظم و مستمر داشته باشید و ساده‌ترین فعالیت بدنی هم پیاده‌روی می‌باشد.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری سه ماهه

رژیم کانادایی چگونه لاغر می‌کند؟

رژیم لاغری کانادایی به دلیل ۱۳ روز تغذیه‌ی نامناسب و ناکافی به بدن شوک وحشتناکی وارد می‌شود، به طوری که پس از پایان دوره به علت کمبود منابع اصلی، بدن دچار قحطی می‌شود و تمایل به خوردن انواع و اقسام مواد خوراکی در آن افزایش می‌یابد. هر چند ادعا می‌شود کاهش وزن با رژیم کانادایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، هنگام مقایسه وزن در رژیم کانادایی با قبل از آن فقط چربی‌های بدن آب نمی‌شود، بلکه بدن در این مدت آب بسیار زیادی از دست می‌دهد. وقتی به بدن در مدت زمان کوتاه شوک زیادی وارد شود به جای سوزاندن چربی آن را ذخیره می‌کند تا از انرژی آن در اعمال حیاتی مثل ضربان قلب و تنفس استفاده کند.

بیش تر بدانید: انواع رژیم لاغری

عوارض رژیم کانادایی

رژیم لاغری ۱۳ روزه به علت گرسنگی زیاد، باعث تغییر خلق و خو و عصبی‌شدن فرد می‌شود.

این رژیم به علت افت شدید قند خون در بدن، منجر به سرگیجه و از بین رفتن تعادل می‌شود.

بعد از اتمام رژیم کانادایی بدن دچار قحطی شده و در کوتاه مدت وزن اولیه و یا حتی بیشتر از آن مقدار بر می‌گردد.

کم بودن مقدار صبحانه از معایب اصلی این رژیم است.

به علت کمبود انرژی، فرد قادر به انجام فعالیت‌های بدنی معمول و یا ورزش نخواهد بود.

کالری رژیم در اکثر روز‌ها حدود ۶۰۰ کالری است که این مورد یکی از بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین عوارض این رژیم است.

در رژیم کانادایی به علت فقدان میان وعده‌هایی مانند میوه و سبزیجات، فرد دچار یبوست می‌شود.

پیروی از رژیم کانادایی به علت کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی موجب ریزش مو خواهد شد.

به دلیل ازدست‌دادن آب زیاد، پوست صورت و بدن شل و افتاده می‌شود.

در روز‌های اولیه این رژیم، کاهش وزن، سریع‌تر است، اما هر چه جلو بروید سرعت کاهش وزن کم‌تر و کم‌تر می‌شود و ممکن است دچار استپ وزنی نیز بشوید. این مشکل به این دلیل است که هر چه کاهش وزن بدن سریع‌تر باشد به جای بافت چربی، حجم بافت عضلانی کاهش می‌یابد و به اصطلاح دچار عضله‌سوزی خواهید شد. پس از قطع رژیم، چربی جایگزین بافت عضلانی می‌شود و به همین خاطر دیگر خبری از کاهش وزن سریع نخواهد بود

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.