دیابت نوع 2 و تاثیر انسولین بر روی آن :

با مقاله هایی پیرامون سلامت فردی همراه ما باشید

دیابت نوع 2 و تاثیر انسولین بر روی آن :

۴۱ بازديد

بیماری دیابت نوع 2 زمانی بوجود می آید که بدن در نحوه استفاده از گلوکز به عنوان دچار اختلال شود. د ابتدا بصورت مزمن است. یعنی تنها موجب افزایش گردش بیش از اندازه قند در خون هر شخص میشود. سپس سطح قند خون بالا میرود. این امر موجب ایجاد اختلال در گردش خون، سیستم عصبی و ایمنی بدن میشود. این بیماری بطور عمده در بزرگسالان مشاهده میشود اما در مواردی نادر در کودکان نیز مشاهده شده است. افزایش چاقی در سنین پایین باعث شکل گیری این دیابت در کودکان شده است.

 

انسولین چه کمکی به بیماران دیابتی میکند؟

انسولین هورمونی است که در بدن انسان از غده ای در پشت و زیر پانکراس ترشح میشود. وظیفه اصلی انسولین تنظیم میزان قند خون است. قندی که در جریان خون وجود دارد سبب میشود تا پانکراس تحریک شود و شروع به ترشح انسولین کند. پس از آن انسولین وارد جریان خون میشود. قند خون با استفاده از انسولین میتواند وارد سلول های بدن شود. در نتیجه قند خون کاهش پیدا میکند. پانکراس نیز در نهایت میزان ترشح انسولین را کم میکند.

 

علائم دیابت نوع 2 چیست؟

باید بدانید که بیماری های مرتبط با قندخون ، بیماری هایی مزمن هستند. امکان دارد شما سالها به این بیماری مبتلا باشید اما متوجه آن و علائم آن نشده باشید. علائم این بیماری به مرور خود را نمایان میکنند که تعدادی از آنها را در زیر برای شما جمع آوری کرده ایم:

  1. تشنگی بیشتر از حالت عادی
  1. تکرر ادرار
  2. کاهش وزن ناخواسته
  3. افزایش میل به غذا یا افزایش حس گرسنگی
  4. خستگی
  5. تاری دید
  6. زخم‌های شما دیر التیام پیدا می‌کنند
  7. عفونت‌های مکرر
  8. بی‌حسی در دست یا پا
  9. سوزن‌سوزن شدن دست یا پا

در صورت مشاهده این علاوم به پزشک مراجعه کنید.

علل ابتلا به دیابت نوع 2 :

اگردر عملکرد پانکراس و یا همان لوز المعده اختلال بوجود بیاید بیماری دیابت نوع 2 شکل میگیرد. بدین صورت که پانکراس قادر به تولید میزان انسولین کافی برای مدیریت سطح خون نباشد، و یا اینکه نسبت به انسولین مقاومت کند. در این نوع پانکراس تلاش بیشتری برای تولید انسولین میکند که این امر به مرور باعث تضعیف آن میشود. که به مرور دیگر قادر به تولید انسولین نخواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.